|
Var för många år sedan på trädgårdsmässan i Sollentuna men det var så trångt så jag kom inte ens fram... Men nu ser jag fram mot mässan i Älvsjö och hoppas det finns lite mer plats så jag kan frossa i fröer och sticklingar och annat mums... Har tidigare år inte varit särskilt besatt av fröodling men det här året har den stora galenskapen brutit ut. Fullständigt...! Å snart kan man börja i trädgården... Det är vår...! /sollan
Kristina i Skåne
16-03-2004, 11:33
Ja, idag är det en riktigt härlig vårdag, 11 grader plus, lite blåsigt men ändå HÄRLIGT, det känns verkligen att våren är på gång. Har till och med hängt ut tvätt på tork! Krokus, vintergäck, snödroppar blommar och irisen är också snart på gång. Detta är livet!! Ska också på Älvsjömässan snart och ser fram emot det jättemycket!
CITAT (Kristina i Skåne @ 16-03-2004, 11:33) Krokus, vintergäck, snödroppar blommar och irisen är också snart på gång. Detta är livet!! Ska också på Älvsjömässan snart och ser fram emot det jättemycket! Blir man avundsjuk, eller.... /sollan
evelina
16-03-2004, 12:13
Hej,jag ska också på trädgårdsmässan! Vore roligt om man kunde sammanstråla där........dom som vill. Hör i så fall av er till mig. Evy.
ja när går det av stapeln frågar en som inte har kontakt me världen på det sättet vi skrev ju i nån tråd nånstans att vi skulle försöka sammanstråla på mässan så e de dags nu alltså va kul
kerstin z5-6
16-03-2004, 13:29
Som jag skrivit förr så finns jag där alla dagar  1-4 april Wargen -var det väl som gjort de fina odlaknapparna ? alltså modell för knapp. Hoppas vi ses K
benganz
16-03-2004, 20:43
Skall dit på torsdagen eller fredagen. Få se om jag känner ingen någon från avataren.
Fialotta
16-03-2004, 21:09
Nu kunde jag inte låta bli...hur ska man känna igen dig då med hänvisning till din avatar
benganz
16-03-2004, 23:23
CITAT (maudan @ 16-03-2004, 21:09) Nu kunde jag inte låta bli...hur ska man känna igen dig då med hänvisning till din avatar Fickplunta kanske............
Gunvor Nilsson
17-03-2004, 10:24
Å jag kan ju inte släpa på kattstackarn! Då kan jag ju inte inhandla ytterligare en odlingsbricka från Willabs. Jag har ingen bil med mej, jag går ju dit.
Det är lika knökfullt med folk på Älvsjö som på Sollentuna!
/Gunvor
.
Det är knökfullt i Älvsjö, må ni tro! Så i år satsar jag på Elmia, samma helg!
CITAT (Gunvor Nilsson @ 17-03-2004, 10:24) Å jag kan ju inte släpa på kattstackarn! Då kan jag ju inte inhandla ytterligare en odlingsbricka från Willabs. Jag har ingen bil med mej, jag går ju dit.
Det är lika knökfullt med folk på Älvsjö som på Sollentuna!
/Gunvor
. Jag då som måste släpa på 2 hundar!! Voff!! Men då kanske de håller fritt och skapar en liten sfär omkring mig Jag är där på fredagen (utan hundar!)
Helen i Piteå Zon 5
17-03-2004, 16:00
Idag blev det bestämt att min trädgårdsresa inte blev Älvsjö utan Österbotten, Finland. En 2-dagarstur med avresa 19juni. Huvudmålet är Blomqvist Plantskola i Lepplax, nu ska mina första rosor inhandlas efter inspiration av Kerstin z 5-6. Jag har redan bestämt att det blir stamrosor av Louis Bugnet och Terese Bugnet, + säkert en hel del annat. Jag längtar! / Helen
cinis74
18-03-2004, 09:49
Är det lika knökfullt på torsdagen som på helgen?? Hatar när det blir så trångt att man inte ser något.....
Nää, torsdag är något lättare, men fredag e.m. och så lördag är hopplösa!! Jag får också spader av för mycket folk! Så jag tar Elmia istället, kanske liiite mindre folk i allafall!
Jag ska gå på torsdagen om det nu inte kommer något mellan... Ser ni någon som dreglar är det nog jag... Ska man ha Wargens fina märke på sig tycker ni? /sollan
 Ja, jag kommer iallafall att ha det..... Är där mellan 11-17 på torsdagen. Tar med mig en stor kasse att samla broschyrer i....och gratisprover om det är som det brukar vara på mässor. Hoppas jag....
kerstin z5-6
19-03-2004, 14:36
KUl ! jag kommer vid 13 tiden flyger ner på morronen  Vi ses
Carina, Eva och jag från Västerås kommer i sällskap lördag. Visst får vi prova med Wargens knapp. Vi kanske kan fika, äta och träffas några, vore trevligt. Oj vad trevligt det ska bli.
Hmm! Det blir nog till att lämna plånboken hemma tror jag. Annars får man käka nudlar fram till midsommar. \Per
hur va de nu dendär knappen skulle se ut då
jag har hittat knappen skriver ut nu så får vi se hur jag orkar me dumma knät o ryggen den torsdagen känns de som om jag skulle orka gå på stengolv så blir det på torsdagen med wargens knapp på mej
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|