Sitter här och ringer runt på att få en massa jord hemlevererat - jisses vad dyrt det är med JORD! Och jag har inte möjlighet att lägga 5000-6000:- på detta just nu.
Jag behöver alltså fylla mina odlingslådor i växthuset och jag räknade ut att jag skulle behöva ca 6 kubik. Måste nog kontrollräkna för det känns som massor!
Hur som helst, jag har kanske en halv kubik eller så i komposten jag kan lyfta över, jag tänkte åka och hämta hästgödsel (obrunnen) och gräva ned den lite djupare. Men vad mer kan man fylla med? Har slängt ned en del löv också. Det håller alltså på att bli en kompost i växthuset men det borde ju funka, i alla fall för pumpor och tomater. Tomaterna vet jag funkar för de växte så det knakade i komposten förra året.
Just ja, jag har en säck med färskt hönsgödsel blandat med halm som jag kan vända ned också.
Funderar på om jag ska vara fräck och gräva jord ifrån åkern intill innan bonden sår, tänkte att man kan ju blanda ut det med det andra. Det kommer väl med en del ogräs då kan jag tänka men det kommer det från kompostjorden också.
Tankar kring detta? Kommer jorden att bli ok att odla "det vanliga" i?