Full version: Stamma upp mynta?
Chraps
Hej!

Jag har en mynta som har en otrolig överlevnadskraft, man klipper ner allt det gamla som är träigt och så kommer det bums nya skott. Eftersom myntan klarar sig så bra tänkte jag ta skott från den och eftersom den blir träig så undrar jag om det är möjligt att stamma upp den? Är det någon som har erfarenhet av det eller ens försökt?
Preussen
CITAT (Chraps @ 05-04-2012, 15:50) *
Hej!

Jag har en mynta som har en otrolig överlevnadskraft, man klipper ner allt det gamla som är träigt och så kommer det bums nya skott. Eftersom myntan klarar sig så bra tänkte jag ta skott från den och eftersom den blir träig så undrar jag om det är möjligt att stamma upp den? Är det någon som har erfarenhet av det eller ens försökt?

Har ej försökt men aldrig heller tänkt tanken. Mynta sprider sig som ogräs så gräv upp några rotskott och plantera på nytt ställe. Skörda tidigare så slipper du veden. Finns även ett forum för kryddväxter här på odla, testa där.
Chraps
Jo det sprider sig verkligen som ogräs blink.gif

Jag fortsätter mitt sökande under kryddväxter istället happy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon