DykUnderYtan
shy.gif Är jag sist ut tro? Sist eller inte, antingen har fröerna just landat hos er, eller så dyker de upp med posten på tisdag. smile.gif

Detta är en ettåring som sås direkt på friland när jorden reder sig.
Ska tydligen vara en populär trädgårdsväxt har jag läst om den, har själv haft denna lilla söting flera år. Ca 45 cm hög är den och finns i flera färgvarianter.

Fler ledtrådar kommer längre fram men vi börjar så här. smile.gif

Ledsen men jag lyckades inte få tag på en fungerande skrivare, så jag hoppas ni hittat denna tråd.

Glad påsk och lycka till med gissningarna!

/DUY - DykUnderYtan
Peztis
Vad skoj med kuvertet som kom igår. Bekant men inte så pass att jag vågar mig på en gissning,

Och nej, du är inte sist!
Rosmarin
Stort Tack för fröerna! Så bra med frön som ska direktsås! sweatingbullets.gif
Maggan H
Tack, här kom dom också igår men har ännu inte hunnit öpppna påsen. Det ska ju bli sååå mkt regn o snö så jag passade på att göda upp rabatterna...

Peztis
Smart! Synd att jag är så duperduperdunderförkyld att jag inget kan/orkar göra...
DykUnderYtan
Rosmarin och Maggan H har vågat sig på gissningar men ännu har ingen som gissat rätt. wink.gif

Glad påsk på er alla! tongue.gif
hattstugan

Har idag hämtat min post och där fanns ett kuvert med fröer!!

Känner ju igen fröet men inte vet jag helt säkert vad det är för det!!
DykUnderYtan
CITAT (hattstugan @ 07-04-2012, 17:22) *
Har idag hämtat min post och där fanns ett kuvert med fröer!!

Känner ju igen fröet men inte vet jag helt säkert vad det är för det!!

En gissning fick du ju iväg i alla fall, även om det var fel denna gång. wink.gif
Anki V
Jag har fått frön idag thanks.gif

Inte en aning om vad et kan vara.

/Anki
DykUnderYtan
Grattis till Rosmarin, som har gissat rätt på mitt bus! Förstår inte hur ni bär er åt, ni som är så duktiga på att gissa. wink.gif
Lady Hamilton
Grattis grattis! tummenupp.gif
Rosmarin
Tack! Vad glad jag blir över att det var den här växten som verkligen är en riktig söting! wub.gif
DykUnderYtan
Anki har förstås gissat rätt hon med, grattis! yaay.gif yaay.gif
Peztis
Förstås... biggrin.gif

Grattis Anki! blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon