Full version: P. triste
Kristina i Skåne
Jag har hittat en pelargon som jag bara VILL HA!!! En vildart som heter P. triste. Men priset vill jag däremot vara utan, 150:- Så jag undrar om det är någon som har en stickling som ni kan sälja lite billigare till mig eller vet någonstans där de kan ha billigare sticklingar....
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

P triste är en knölsuckulent pelargon, en vildart, och den är det väldans svårt att ta en stickling utav :-( dessutom är det inte säkert att den ens skulle utveckla sitt karakteristiska utseende med knälrötterna.

Enklaste är la att så den - den gror hemskt snällt,

Hälsar Ingrid
Kristina i Skåne
ok, då får man kanske försöka fröså istället? Vet du var man kan hitta frön till nåt rimligt pris, det enda ställe jag har sett som har tar 90:- för fröna...
Svalu
Sök på internet, den är vanlig och enkel från frö.
Trevlig suckulent form, men rätt så "trist" sak faktiskt. Inte lätt att få i blom, beväpna dig med tålamod under ett antal år framåt....och blommorna är små när de väl kommer.
Ingrid på Västkusten
Tvärtom vildpelargonfrön är itne speciellt vanliga överhuvudtaget på Internet *LOL* men specialplantskolor och fröfirmor finnes, prova t ex Silverhill Seeds i Sydafrika de tar nog 2,5 USD för en påse och porto tillkommer. De har förresten mkt mkt mer i vildpelargonväg att erbjuda så det kan slinka ner fler sorter om Du inte aktar Dig.
Tar Pirkum 90kr också?

Hälsar Ingrid
Kristina i Skåne
Vad jag kan se så tar Pirkum 120:-...
Ingrid på Västkusten
Grr på dem!

Hälsar Ingrid
Svalu
Allt är relativt, pris och tillgänglighet osv...triste är en urtrevlig suckulent pelargon och väl värd att ha.
-Ser fram emot mia P. ochroleucum just nu....väldigt svårfångad på internet kan jag lova.
Ingrid på Västkusten
Mössen åt upp mina i vintras..........så gott som alla mina P oblongatum med....

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon