abborrmaster
men vad händer om man... ööh..... slinter?
jag menar att några frön rammlar ner i en grop kan ju hända i vilket simons rum som helst tongue.gif

Jag bara funderar, är det stenhårt med det där - man SKA ABSOLUT så dom i slutet av februari/mars ungefär?

/Simon
Ingrid på Västkusten
Händer? De gror om en vecka elelr två - mste stå svalt och ljust och är i behov av utrymme och skötsel.
Och så gärna utplantering i varmt växthus - stort lägenhetsfönster etc när de är ca 1 dc lång....
Bättre att smygså paprika och chili så här års :-))))

Hälsar Ingrid
Lena N
De kommer att få vänta alltför länge på utplantering samt lida av ljusbrist. Jag föreslår att du sår en planta nu och sedan de andra i lite mer lämplig tid, för att erfarenhet är det bästa sättet att lära. Ibland blir lärdomen att det går att bryta mot reglerna! I detta fallet tror jag dock att du kommer att finna reglerna kloka. smile.gif
abborrmaster
okej okej, hörde mej bara för...

smygså chili o paprika har jag redan gjort men jag har inte smygsått sååå mycket...

en kruka med paprika ooch vå krukor chili, den äldsta är en chili på en vecka exsakt men den har inte grott ännu... Dom andra är ett par tre dagar yngre...

Men jag väntar....

Hur långt kvar till grodnad tro?

/Simon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon