Trädgårdsmästarn
06-04-2012, 16:31
Påskafton 7 April. Kl 15.00 Tjörns Trädgårdar kommer Åke Truedsson, Sveriges guru på bär och grönsaker. Föranmälan 0709 667400, begränsat antal platser. Pris 80 kr. Förtäring finns att köpa under pausen. Många av Åkes favoriter har vi lyckas få tag i, finns i plantskolan.
Det är en underbar känsla att odla sina egna grönsaker. Alla mår bra av att äta mycket grönt och ännu nyttigare blir det dessutom när grönsakerna fått växa utan bekämpningsmedel.
I Åkes nya bok Odla dina egna grönsaker. Nominerad till Årets trädgårdsbok 2011 och Vinnare av Årets Svenska Måltidslitteratur 2011, Köksträdgårdslitteratur!
ingrid fuxwall
06-04-2012, 18:43
Kunde du inte förvanat oss tidigare, själv har jag redan bokat dagen
Meriona
06-04-2012, 18:45
Konstig tidpunkt, kl 3 på påskafton?

De flesta är nog bokade på familjemiddag kan tänka.
Trädgårdsmästarn
06-04-2012, 19:03
Det har legat på min hemsida, dock inte på detta forum, ska bättra mig. För Ni som inte kan har vi lördagen den 21 april, Ludvig Johansson som kommer att prata om exoter och Zonknäckeri. Mer på vår hemsida www.tjornstradgardar.se
Att det blev påskafton är att det händer mycket här på Tjörn med konstvandring och att sommargästerna är här samt att det var den enda lördagen i vår som Åke hade att tillgå.
Ni som kan är mycket välkomna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.