Chraps
Jag läste nyligen om att man kan göra maskrosvin och maskrosmarmelad, i somras blev det fläderchampagne och varje sommar blir det fjädersaft. Man kan äta både kirskål och nässlor. Jag skulle vilja veta vad ni har testat att göra av sånt som finns befintligt i trädgården?

Jag kan börja med att säga att fläderchampagnen blev riktigt bra och hade in i bängen mycket kolsyra (spängde av toppen på en glasflaska fear.gif ) Reseptet jag använde var: http://www.kokaihop.se/recept/flader-champagne då man inte behövde addera jäst. Jag märkte att den ska serveras VÄL kyld och blev mycket populär under varma sommardagar coolgleam.gif .
Peztis
Nästa gång, använd PET-flaskor.
Min mamma gjorde fläderchampagne för flera år sedan och en flaska exploderade och glaset borrade sig långt och djupt in i väggen. Brorsan skulle sedan flytta flaskorna och ha sa han hanterade det som dynamit ungefär - vääääldigt försiktigt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon