abhorrent
Hej
Nu söker jag tips på vad som skulle kunna odlas i den här lådan.
Förra året planterade jag tomater, så det ska göras i år igen för det fungerade så väldigt bra.
Jag försökte med morötter oxå, men jag tror inte att det blev tillräckligt djupt utan det slutade med att det kröp maskar i varenda morot, tyvärr.
Så nu vill jag prova något annat som kan fungera. Någon rolig kryddväxt kanske? Eller örter? utöver tomatplantorna som jag ska ha 2-3 stycken av. i rutan till vänster mot väggen.

533419_10150668882388457_698843456_9530727_1307759358_n.jpg

Kom igen och pracka på mig en massa tips på roligheter smile.gif

EKLO
Hej,
du kan så klart odla nästan vad du vill, kanske inte jordfrukter om du inte grävt djupare än ramen - men allt annat ska väl funka, så fundera på vad du gillar att äta. Sallader, ärter, bönor är alla tacksamma och lätta, och ger mkt, liksom persilja, dill etc - men utgå från vad du själv äter.
Åsa, mälardalen zon 2
Gissar det var knäppar larver de bruka man få åren efter man förvandlat en gräsmatta till köksland och det har inget att göra med om landet var tillräckligt djupt.

Mangold är en användbar gröda annars och man får ganska bra avkastning på liten yta. Går även bra förvälla och frysa in så man kan ha i frysen hela vintern.
Peztis
Om man tycker om det: bönor!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon