Full version: Trådlös termometer
MrsB
Jag är ute efter en trådlös termometer till mitt växthus. Den skall visa temperatur, luftfuktighet samt varna vid frost.
Har enbart ett kallväxthus alltså ingen värme under vintern.
Tidig vår vill jag sätta ut alla mina småplantor i växthuset. Vi eventuell frost får jag ta in dem eller sätta ut frostvakten. Odlar allt i krukor
Men jag är så trött på att springa och kolla hur många grader det är i växthuset hela kvällen. Jag har stenplattor så de håller ju värmen lite på kvällen.
Har haft ett antal billiga varianter som har lagt av relativt fort.
Skulle vilja ha er åsikt om några hållbara saker. Har förstått att man får satsa på rejäla grejor om de skall klara fukten samt kylan.
Tack på förhand thanks.gif
jaj-51
Hej.
Jag har också letat hittade inte drömprylen.
Mina gamla förbrukade har haft svag radiosignal och därmed inte varit pålitliga.

Nu fins det med räckvid upp till 100 meter, det borde räcka för några blöta glarutor och väggar.
Hittade ingen med larm för temp.
Synd det skulle vara bra om värmen inte fungerar i växthuset.

Hygrometer i växthuset och display inne blir nog en väderstation.
(Jag tror det är mycket svårt att påveraka luftfukigheten i växthuset.)

Jag köte en på Teknikmagasinet
sändaren har gummipackning i batteriluckan.
Jag har bara haft den i några dagar och är nöjd så långt räckvidden helnöjd också.
För att mäta rätt och inte överhetta tempgivaren bör den skyddas från solen värmande strålar, skuggas med andra ord.

Tempvakten ja problemet återstår ...
Anja Danmark
Der er lidt muligheder her:

http://www.google.com/cse?lr=lang_sv&q...&gsc.page=1

Jeg købte en hos Lidl for 3 år siden med alarm for temperatur og er meget glad for den smile.gif

Lyckabo
Kan detta vara något?

http://www.conrad.se/SOLCELLSTYRD-V%c4DERS...A_17192_0514060
malcolm
Jag har tre stycken av varierande fabrikat och tycker de är rätt opålitliga men det var inga dyra manicker heller, köpta på Rusta och Clas O. Skall nog försöka satsa på något bättre så småningom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon