Full version: Bygga humlebo
Mia i trädgården
Jag har precis för mig att jag såg några bra bilder på humlebo här på fomunet, men hittar dem inte nu. Var det Cilla som lade ut dem? Har för mig att det var en massa rör resp borrade hål o trä. om det funkar med rör tänkte jag att man kasnke kan såga lagom långa bitar av förra årets solros stam som ligger och skräpar i trädgården. Den har fått ligga kvar för jag tänkte att den kunde vara användabar till något, och kanske till detta?

Någon som har bra tips på hur man bygger humlebo? Tänkte det kunde vara ett roligt projekt under påsken.
LaPaloma
Titta under rubriken "Kapa eller inte körsbärsträdet" under denna avdelning. Där finner du svaret du söker.
josohl
Kan även tipsa om den här jättetrevliga boken med beskrivningar av hur man bygger insektsbon, fågelholkar i massor och bon för andra djur.

http://www.naturskyddsforeningen.se/butike...a-Bo-handboken/
Mia i trädgården
Tack, där var bilderna! Perfekt!

Tack även för boktipset, skall kolla in den.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon