Har sått lite grejer här hemma och det mesta har kommit upp fint, men vad gör man sedan då? Har bl a astrar på gång i sådana där små fack i en plastlåda, vad det nu heter, och det är ju ganska tätt mellan de små bladen nu. När ska man flytta dem och hur och till vad? Kan ju inte sätta ut dem än, det ligger fortfarande lite snö ute. Och jag antar att de måste vara större i vilket fall som helst... Nu har de bara ett par små blad (hjärtbladen?) och likaså det mesta annat jag sått. Solrosorna är ju betydligt större, och de flesta har hunnit få två bladpar. Hur stora ska de vara? Jag som varit så stressad över att jag var så sent ute...

Har också sått judekörs, de röda physalis-liknande grejerna. Sådde den 26/3 i såjord i ett längsdelat mjölkpaket och det har inte hänt ett dugg. De andra som är sådda på samma sätt och stått på samma ställe och vattnats samtidigt kom ju upp ganska snabbt, är det just denna växt som är långsam att gro eller har något blivit fel? Jag har ju en del frön kvar, börja om?
Har frön till krollilja, det står att de ska sås så tidigt som möjligt, helst redan i januari. Är det för sent nu? Man sår i en kruka som man gräver ner i en rabatt står det på påsen. Hur lång tid tar det innan något tittar upp? När planterar man ner dem i jorden?
Har inte så bra koll på det här med fröer, så jag får säkert fler frågor längre fram!