Full version: Hoyafrågor
_Skruttan_
Hej!
Är det någon som vet om Hoyorna på bilderna är en och samma art eller om det är olika?
Har haft två av dessa (en med lite rosa i bladen, en med något blad i blekrosa som om det vore sjukt)
Fick sticklingar av en arbetskamrat och i vinter har de, som var samplanterade i tron att det var samma art, blivit torra, bleka och det var bara att slänga dem. Är så besviken.
Vill gärna köpa sticklingar igen och gärna av alla om det är olika.
Hör av dig, tacksam för svar!
Vårliga hälsningar
Lena
Woodii
På vilka bilder?
lewellyn
Du har glömt att skicka med bilderna smile.gif

Tills vidare kan jag svara generellt... ofta när bladen är väldigt lika till form, storlek och tjocklek så handlar det om samma art. Färgerna, speciellt på de variegerade, kan skilja sig lite åt beroende på hur mycket ljus de har fått, vattning osv.

Ladda upp bilden/bilderna så kan någon säkert namnsätta dem till dig!
_Skruttan_
Hej!
Tack för dina rader!
Bilderna kom antagligen inte med för att det inte var JPEG.
Beklagar det.
Får jag skicka dem i mail till dig? Du kanske vet..?
Med vänlig hälsning
Skruttan
lewellyn
Ladda upp dem på en gratis bild-sida så kan du visa dem här i tråden... bättre så, så kan många se och hjälpa dig. Det är några år sedan jag hade min värsta hoyanoya och var tvungen att sälja de allra flesta i samband med långväga flytt så jag har inte så många att jämföra med IRL så att säga...

Tips på sidor är Photobucket och postimage.org.
_Skruttan_
Hej Jerry!
Tack för tipset!
Hm, vet inte riktigt hur man gör, men ska lära smile.gif.
Tråkigt att det blev så för dig. Ta nya tag..?
MVH
Skruttan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon