TirreSthlm
Idag kom den p plats men frgan r om den kommer klara sig. De tv lite strre buskarna tog jag frn framsidan och var tvungen att sga av den strsta (3 cm) roten p fr den gick in under altanen. Kommer de klara sig nd? De andra sm spetiga tog jag frn jobbet dr de i stort sett vxte i ett stenrse. Ska jag klippa ner hcken eller lta den vara? Vad ger strst chans fr verlevnad?
Det hr r min hck idag

hack.jpg
Och det hr r grannens, s vill jag att min med ska bli

hack2.jpg

Peztis
Det viktiga nu r att vattna s att plantan etablerar sig ordentligt. Hll rent frn ogrs och grs.

Direkt efter blomning (kring midsommar om dina nu inte skulle blomma), kan du ta in den med ca 1/3 men framfr allt ta bort det som r skadat eller r svagt.
Huggorm
Men man mste inte klippa ner den redan frsta ret, det kan vara bttre att lta den behlla sina lv s den kan samla in energi frn solen att bygga rtter av.

Kul att du har strukit ver loggan p bilen, men inte telefonnumret biggrin.gif
Aqvakul
Vattna, vattna och ter vattna. Klipp bara bort snt som r skadat. Syrn tar lite tid p sig att etablera sig, men sen.....
ingrid fuxwall
Kan man ta sticklingar sjlv?
Har tnkt gra en syrenhck och har syrener men hur gr man?
CillaM
Ingrid, har du planterat hckplantorna av liguster som du kpte av mig p marknaden fr 2 r sen? Om inte s r jag intresserad av att kpa tillbaka dom men fr halva priset, eller fr lite mer n halva priset. Meddela mig hr eller p Facebook
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon