fixahemsidanu
P min kolonilott har jag ett par pallkragar (tv p varandre) med bra jord. Men inget tycks trivas dr - eftersom de str precis under en stor syren. Ngon som har tips p vad man kan stta dr?
Gunilla T
Om inget vxer dr kan det bero p att syrenens rtter har tit sig in i pallkragarna. Har du kollat jorden s den inte r helt genomvvd av syrenens tunna rtter?
fixahemsidanu
Det ska jag kolla - s fort snn smlt bort. Ofta har jag tjockt med tidningar i botten p ldorna. Men minns inte hur jag gjort i denna lda!
Gunilla T
Tyvrr s hjlper inte vare sig tidningar eller markduk mot syren- eller trdrtter, de kommer snabbt igenom. Det mste vara riktigt ttt och det enda som skyddar mot sdana rtter r plast.

Tidningar fungerar bra mot ogrs eftersom de utestnger ljuset och inget verlever utan fotosyntes - det gller ju inte fr trd och buskar.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon