Motti
Någon som var på Elmia Custom Show i helgen ? vår gammla Cheva Impala 58 var med på utställningen den min man raggade upp mig i 1971 wink.gif 1977 sålde vi den till en kille i samma hyreshus som vi bodde i för vi behövde få ihop pengar till vårt husbygge .Förra veckan ringde sonen till han som köppte Chevan och berättade att far hans hade dött i cancer men han hade tagit upp renoveringsarbetet på Chevan och i helgen stog den på Elmia yahoo.gif i en egen monter och där stog också att min man ägt den mm.Nu ringde killen Påskafton och ville komma hit och låna bilder på bilen som den såg ut när vi hade den .Men det är ju bara så kul bravo.gif för inte hade man tänkt sig att bilen skulle dyka upp igen när man närmar sig 60 000.gif Den där bilen är orsaken till hela vår "La familja ju "utan den bilen så kanske vi aldrig träffats smile.gif
Biggan_
Men vad kul Motti! Kanske läge att lägga ett bud på den?
*Stintan*
Va festligt!
Motti
Ja man trodde väl aldrig att man skulle ha "kontakt" med den bilen mer i sit liv ! livets vägar är outgrundliga kan man säga .Vilket fall så var bilen i kanonskick nu !och som sakt han som äger den nu ska komma hit i vår och kolla på gammla bilder på den som vi har kvar ,så häfftigt är det smiley_small_hug.gif
Jonazid
Helt klart snyggaste årsmodellen
Motti
Ja den är snygg helt klart ! ibland ångrar gubben min att han sålde den men å andra sidan så har den get oss en grundplåt till vårt hus och efter det har den genererat en del pengar åt oss också till slut ;)men det ska bli kul att få se den igen i verkligheten framåt sommaren och kanske man får bre ut armen i förarsätet ännu en gång fast man blivit lite tyngre och äldre whistling.gif Jag tycker det blev en härligt historia för oss i alla fall !
Efter vad vi fått veta så rullar det bara 5 sådana Chevor i Sverige nu .
malcolm
Häftigt med gamla jänkare Motti, brukar du se bilfixarna på Discovery?
Motti
Jaja men !min man och jag brukar kolla på dom programen ! nu mer har vi en Corvett cabb C5 87 års model men funderar på att byta upp oss några årsmodeller.Innan den hade vi en Harley Davidson 1200 cubikare .Ja det ligger lite i blodet det här med Jänkare wink.gif
Huggorm
Jag hade en pontiac firebird för några år sedan, men den imponerade inte speciellt mycket. Men jag skulle vilja prova en av de nya dodge challenger eller chovrolet camaro innan jag dömer ut amerikansk bilbyggarkonst
Motti
Skulle vilja påstå att Svensk bilbyggarkonst har mycket högre kvalitet därför att vi spacklar inte så in i nordens som amerikanerna gör de spaklar ju i stort set hela bilen ! här annvänder vi plåt och svets när vi renoverar;) en Pontiac Firebird är ju inte fel heller ;)eller en Crown Vicktoria .
Klint
Ja du Motti det där går nog aldrig ur en. Vi sålde vårat dollargrin när vi köpte detta stället

[attachment=69061:082p.jpg]
Den har också varit utställd på Elmia

fast nu står denna på gårn!

[attachment=69062:016p.jpg]

såg du programmet igår på 1an om Powermeet i Västerås det är ett Mecka för bilfolk,har du varit där?
Kul att killen ringde upp er,man kan finna många bra vänner genom bilarna
malcolm
Enligt en kompis som varit på Power meet så var det en amerikan som stod och grät där, han hade aldrig sett så många fina amerikanske bilar på en och samma gång och det värmde hans amerikanske hjärta att där inte fanns ett spår aggressioner mot USA. Skulle gärna vilja åka dit någon gång men det har ännu inte blivit av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon