Full version: Drar vidare...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
skogstroll
det finns en smiley som ser ut såhär flirting.gif man behöver kanske inte se allt i svart och vitt. Tänk istället på att en uppskattad och aktiv (!) medlem blivit avskräckt att komma in på forumet
herkules
CITAT (Wilmer @ 12-04-2012, 23:01) *
Motti är också där vill jag bara påpeka...

jag vet, tycker att det är så dumt att släpa med sig skit från ena forumet till det andra.

CITAT (Monaxe @ 12-04-2012, 23:03) *
Det kanske är motti som är rävkärringen...

haha, kanske det. jag gillar ju egentligen rävar ... men man behöver ändå inte kasta sig över folk i trådar där de inte skriver något mer än om sitt hushållsarbete.
det finns en här på odla och tydligen inne i odlagruppen som har för vana att visa upp sitt grisbeteende gentemot vissa så fort hon har en chans.
det är trist, raka puckar när det är något, sen håller man käft.
tycker jag.
Gossen Ruda
Motti gillar AKB, det finns hopp om henne. biggrin.gif
herkules
CITAT (Kryddan03 @ 12-04-2012, 23:12) *
Du måste ha hittat något jag inte såg. Å andra sidan letade jag inte med ljus och lykta och vände på varenda sten för att hitta något negativt... Vi kanske är olika där, vad vet jag? dunno.gif

jaha.
Gunilla T
CITAT (herkules @ 13-04-2012, 09:26) *
jag vet, tycker att det är så dumt att släpa med sig skit från ena forumet till det andra.
haha, kanske det. jag gillar ju egentligen rävar ... men man behöver ändå inte kasta sig över folk i trådar där de inte skriver något mer än om sitt hushållsarbete.
det finns en här på odla och tydligen inne i odlagruppen som har för vana att visa upp sitt grisbeteende gentemot vissa så fort hon har en chans.
tycker jag.

Raka puckar wink.gif
*Stintan*
CITAT (herkules @ 13-04-2012, 09:26) *

tycker jag.

Hur raka puckar var det där då? Jäkla insinuationer! Och vad menar du med sen håller man käft" ?
herkules
CITAT (*Stintan* @ 13-04-2012, 10:01) *
Hur raka puckar var det där då? Jäkla insinuationer! Och vad menar du med sen håller man käft" ?

du behöver inte ta åt dig, ville jag dig något om du hoppat på mig så sa jag det.
det var det jag menade med raka puckar.
och efter det så finns det inte så mycket att snacka om, eller hur?
det var det jag menade med håller man käft.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 13-04-2012, 10:07) *
du behöver inte ta åt dig, ville jag dig något om du hoppat på mig så sa jag det.
det var det jag menade med raka puckar.
och efter det så finns det inte så mycket att snacka om, eller hur?
det var det jag menade med håller man käft.

Då borde du inte insinuera som du gjorde. Tala om vem ditt påhopp gäller istället om du menar allvar med dina raka puckar!
Det hade kanske varit bättre att du behållit påhoppet för dig själv istället.
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 13-04-2012, 10:20) *
Då borde du inte insinuera som du gjorde. Tala om vem ditt påhopp gäller istället om du menar allvar med dina raka puckar!

tummenupp.gif
Gossen Ruda
Jag tycker det är flera här som kanske skulle sanera sitt skrivande. Ingen nämnd och ingen klämd. smile.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2012, 10:40) *
Jag tycker det är flera här som kanske skulle sanera sitt skrivande. Ingen nämnd och ingen klämd. smile.gif

Det kom just från rätt person giggle.gif
Berith
Fy vad jag tycker att såna här trådar är svåra... Jag vet aldrig vem jag ska heja på. Och inte vet jag om den jag hejar på slutar som vinnare eller förlorare. Hur gör ni andra? dunno.gif
Chamomille

tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Berith @ 13-04-2012, 10:48) *
Fy vad jag tycker att såna här trådar är svåra... Jag vet aldrig vem jag ska heja på. Och inte vet jag om den jag hejar på slutar som vinnare eller förlorare. Hur gör ni andra? dunno.gif

Alla är förlorare...
Eva i Skåne
CITAT (Huggorm @ 13-04-2012, 11:03) *
Alla är förlorare...

Där har du en poäng Huggorm.
tomas99

nu förstår jag din framfart på forumet! och det förklarar allt.
tomas99
CITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2012, 10:40) *

+1
Berith
Alla är förlorare...

Jo iofs... Men tror inte du - och Eva i inlägget nedanför ditt! - att några känner sej som vinnare i såna här "heta" trådar där inläggen visar för eller emot personerna bakom inläggen mer än för eller emot åsikterna?

Svårt det där... g.gif
*Stintan*
I den här tråden visar en del medlemmar tydligen sitt rätta jag iallafall och det är då inte till deras fördel. Usch vilka ynkryggar det finns! sad.gif
gnon49

Ett inlägg värt att begrunda. blush.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 13-04-2012, 12:29) *
Jo iofs... Men tror inte du - och Eva i inlägget nedanför ditt! - att några känner sej som vinnare i såna här "heta" trådar där inläggen visar för eller emot personerna bakom inläggen mer än för eller emot åsikterna?

Svårt det där... g.gif

Det vore förskräckligt om det skulle vara som du säger. Helt sjuk tanke tycker jag. Det känns som om du intrigerar Berith. Varför?
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 13-04-2012, 12:35) *
Ett inlägg värt att begrunda. blush.gif

Har man behov av att heja på någon så kan man gå till en fotbollsarena eller liknande.

Här har inte hejats på någon endast reagerats mot för jävliga personangrepp! Ni som inte4 ser det borde skämmas!
Berith
CITAT (*Stintan* @ 13-04-2012, 12:39) *
Det vore förskräckligt om det skulle vara som du säger. Helt sjuk tanke tycker jag. Det känns som om du intrigerar Berith. Varför?

Nej det gör jag inte, det är iaf inte meningen att det ska uppfattas så. Men du kan väl hålla med om att det inte bara skrivs snälla saker här? Och ska då dom som skriver ickesnälla saker känna sej som mer vinnare för att dom får några som håller med?
Gita
Herregud..... det är bara helt osannolikt. Nio sidor redan för att någon känner ett märkligt behov att uppmärksamma oss på sin minskade närvaro på forumet.
Gita
*Stintan*
CITAT (Berith @ 13-04-2012, 12:49) *
Nej det gör jag inte, det är iaf inte meningen att det ska uppfattas så. Men du kan väl hålla med om att det inte bara skrivs snälla saker här? Och ska då dom som skriver ickesnälla saker känna sej som mer vinnare för att dom får några som håller med?

Varför skulle någon ha behov av att känna sig som vinnare? Det kanske finns nån sjuk person som njuter av att göra illa andra men det är något annat. Som Huggorm sa så finns det bara förlorare i detta!

CITAT (Gita @ 13-04-2012, 12:56) *
Herregud..... det är bara helt osannolikt. Nio sidor redan för att någon känner ett märkligt behov att uppmärksamma oss på sin minskade närvaro på forumet.
Gita

confused.gif
Alba
Alla är förlorare...

tummenupp.gif

Ingen vill väl bli förlorare så det kanske är dags att dra ett streck här.
Cacki
CITAT (Gita @ 13-04-2012, 12:56) *
Gita

...men till slut kom äntligen ett intressant inlägg värt att läsa! giggle.gif
herkules

vad jag borde och inte borde bestämmer jag själv.
var inte så aggressiv, du skrämmer folk.

vad är det man vinner?
*Stintan*
CITAT (herkules @ 13-04-2012, 14:56) *
vad jag borde och inte borde bestämmer jag själv.
var inte så aggressiv, du skrämmer folk.

Så var det med den rakheten wink.gif
Rihane
CITAT (Berith @ 13-04-2012, 12:29) *

Svårt det där... g.gif

Värre är väl dom som känner sig som förlorare när någon går på person istället för sak? Det är rätt viktigt att se igenom när någon fintar bort saken genom att gå på person. Brukar se den andre som förlorare då och förmodligen någon som slutat lyssnat på sakargumenten. Vill man bara bli hörd(inte nödvändigtvis medhållen) då kan man lika gärna lämna diskussionen.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 13-04-2012, 15:38) *
Så var det med den rakheten wink.gif

handlar det om dig så får du veta det, jag lovar.
nu handlar det inte om dig och då har du inte med det att göra.
så kom inte med massa skit till mig, det räcker med allt du skriver till och om andra, ok?
tack.
Peztis
Jag förstår TS orsak till att starta tråden, att berätta varför man inte är lika synlig som tidigare. Det här är ju tyvärr ett symptom på något virus som frodas här på Odla.

Vad denna tråden egentligen bevisar är att avsaknade av moderatorer på Odla.nu:s forum leder till att många som trivts här ger upp, ser sig om efter andra mindre tjafsiga ställen/forum och att de som gillar att reta upp andra (energitjuvar) tillåts frodas.

Jag tycker det är oerhört ledsamt och sorgligt.
silos
Tråkigt att du inte blir så aktiv längre! sad.gif
Lokan

Det där kallas 'att vända kappan efter vinden'. Om man har en åsikt så kan man skriva ner den - eller hålla tyst!
xlxl67

giggle.gif Det är nästan omöjligt att förstå alla gliringar hit o dit.
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 13-04-2012, 20:31) *

Det är nog ingen mening med att försöka förstå! flirting.gif
malcolm
Sista inlägget vinner. naughty.gif
Monaxe

Jaså, det tycker du...wink.gif
malcolm
Ja, fast nu leder jag. flirting.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (xlxl67 @ 13-04-2012, 20:31) *

Ännu mindre förstår jag varför vissa är så elaka, dom vinner absolut ingenting. Tvärtom........
Gossen Ruda
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-04-2012, 06:27) *
Ännu mindre förstår jag varför vissa är så elaka, dom vinner absolut ingenting. Tvärtom........

Till exempel alla hårda ord mot folk som gillar en viss typ av musik, jag begriper inte sånt.
skogstroll
är det inte dags att lägga ner sandlådan nu? skulle inte ni sakna aqvakul?
Gita
CITAT (skogstroll @ 14-04-2012, 06:54) *
är det inte dags att lägga ner sandlådan nu? skulle inte ni sakna aqvakul?

Jo, det var väl därför han ville göra oss uppmärksam på sin minskade närvaro här, eller hur?
Gita
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 14-04-2012, 09:03) *
Jo, det var väl därför han ville göra oss uppmärksam på sin minskade närvaro här, eller hur?
Gita

Jag tror nog det var för att vi skulle veta att han inte tog bort spam längre. De är ju faktiskt något som angår oss alla och vi slipper sitta och oja oss över att Aqva inte gjort "sitt jobb"
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 14-04-2012, 09:08) *
Jag tror nog det var för att vi skulle veta att han inte tog bort spam längre. De är ju faktiskt något som angår oss alla och vi slipper sitta och oja oss över att Aqva inte gjort "sitt jobb"

Korrekt uppfattat!
Berith
Fast om meningen med tråden var att informera om att du inte vill plocka bort spam längre så är väl rubriken Drar vidare... lite missvisande...? wink.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 14-04-2012, 09:57) *
Fast om meningen med tråden var att informera om att du inte vill plocka bort spam längre så är väl rubriken Drar vidare... lite missvisande...? wink.gif

Tycker jag inte.. Det är ju orsaken till att jag inte kan ansvara för att hålla Odla fritt från SPAM längre... Rubriken är ju en ingång. För full information får man väl ändå läsa inledningsinlägget, som minsann i detta fallet inte var särskilt långt.

PS Fortfarander ingen reaktion på min uppsägning från forumansvariga efter 4 dygn. Säger lite om hur mycket man bryr sig kanske.. DS
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 14-04-2012, 10:22) *
PS Fortfarander ingen reaktion på min uppsägning från forumansvariga efter 4 dygn. Säger lite om hur mycket man bryr sig kanske.. DS

yes.gif
Cacki
CITAT (Aqvakul @ 14-04-2012, 10:22) *
Tycker jag inte.. Det är ju orsaken till att jag inte kan ansvara för att hålla Odla fritt från SPAM längre... Rubriken är ju en ingång. För full information får man väl ändå läsa inledningsinlägget, som minsann i detta fallet inte var särskilt långt.

Även om jag tycker att det är jättetråkigt att du valt att trappa ner på att vara på Odla, så tycker jag att det var jättebra att du annonserade om det. Du är väl den enda(?) medlemmen med en uppgift utöver att bara deltaga i diskussionerna, så är det någon som har anledning att meddela oss andra så är det du.
Hade du valt att överlåta till forumansvariga att informera kan man ju undra hur länge vi skulle få vänta på det när inte ens du har fått någon reaktion från dem ännu.
*Stintan*
Tänk vad bra det skulle vara om alla läste vad det står i inläggen istället för att läsa in en massa som inte står!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon