Full version: Backtimjan
leif
Hej
Nu har jag, efter många fina tips från Er fått upp mina "bebisar" några millimeter. De står i småkrukor i plastbackar i ett väldigt soligt fönster.
Jag har täckt dem med plastfolie för att de skall behålla fukten, denna sluter i stort sett tätt mot plastlådorna. Bör jag göra några hål i plasten så att plantorna får syre, eller??

Tack på förhand

/Leif
gmasterb
Snarare att kanske få släppa ut syre som växten producerat. Sedan är det inte bra med ett allt för tätt "växthus" då växterna kan börja mögla/ruttna.
Bästa är att ta en penna och med udden göra ett par stycken som är ett par millimeter stora.
//Stefan
Fenja
Ja, gör många hål!! Annars är risken att det möglar. Du kan börja "härda" av dem utan plast genom att låta dem stå ljust men inte soligt någon stund per dag, detta hindrar också mögel. Sedan ökar du den tiden succesivt allt eftersom.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon