hörnbjörn
Tänkte så om mina tomat och chiliplantor som börjar bli så stora att man vågar hantera dom.

Men vilken jord skall jag ha? Jag har både Så/kaktusjord och blomjord med leca hemma. kan jag använda nåt av dom eller ska jag slänga mig i bilen och åka till plantagen?

Mvh
Stefan
Åsa, mälardalen zon 2
Antar du menar skola el. plantera om, för så innebär ju man stoppar ner frön i jorden och det låter inte som du ska så nya frön.

har plantorna fått karaktärsblad = de bladen som ser ut som den vuxna plantans blad så kan du skola om dem och jag brukar köra med vanlig krukväxtjord (=blomjord med leca). Sätt plantorna i en kruka på runt 7-8cm el motsvarande det är bäst plantera om dem gradvis i större krukor. Det går bra plantera ner plantorna djupt ifall de är lite rangliga.
hörnbjörn
självklart menade jag plantera om dom smile.gif så om blir lite svårare smile.gif

Tack för svaret. Bara pallra sig ut i solen och börja jobba
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon