AnniiPannii
Hej!

Har småplantor av perenner ute som jag beställt men de är dyngsura och vädret ute är allt annat än torrt. Kan jag ställa in dem så de får torka upp tills jag planterar dem i morgon, för det känns som de håller på att ruttna?
Vill inte döda mina fina plantor!! sad.gif
Peztis
Tänkte du alltså ta in dem i rumsvärmen? Det tror jag är mindre bra...

Om du är rädd för att de kommer ruttan är det nog bättre att du planterar om dem i lite torrare jord och ställer dem så att de inte blir så blöta hela tiden tills du kan plantera dem i jorden.

Du har inte möjlighet att plantera dem i marken redan nu?
AnniiPannii
CITAT (Peztis @ 12-04-2012, 19:09) *
Tänkte du alltså ta in dem i rumsvärmen? Det tror jag är mindre bra...

Om du är rädd för att de kommer ruttan är det nog bättre att du planterar om dem i lite torrare jord och ställer dem så att de inte blir så blöta hela tiden tills du kan plantera dem i jorden.

Du har inte möjlighet att plantera dem i marken redan nu?

det är 50 plantor jag har så att plantera dem i ny jord idag är ingen alternativ tongue.gif
Har tagit av plastkrukorna nu så de blir mer luft och så sätter jag ner dem i jorden i morgon som jag tänkt.. De kommer endå inte torka upp tills i morgon har jag kommit på smile.gif
Tack för svar i alla fall smile.gif
Anki V
Kan du ställa krukorna på några lager tidningspapper som kan suga upp överskottsvattnet?

Såhar jag lyckats rädda många plantor när mannen i sin iver övervattnat.

/Anki
AnniiPannii
CITAT (Anki V @ 12-04-2012, 20:42) *
Kan du ställa krukorna på några lager tidningspapper som kan suga upp överskottsvattnet?

Såhar jag lyckats rädda många plantor när mannen i sin iver övervattnat.

/Anki

Ställde dem på halm så nu hoppas jag att de ska klara sig smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon