LaPaloma
Jag har en Hydromat Termo - automatisk droppbevattning som jag kpte in fr flera r sedan men aldrig har anvnt. Jag har sprungit med vattenkannor sjlv men knner att det brjar bli tungt nu.

Jag har inget rinnande vatten i vxthuset. Jag tnkte anvnda mig av en stor vattentunna som fr st p en stllning utanfr vxthuset.

Hur hgt ska tunnan st gentemot hydromaten? Tnkte att det mste bli ett sjlvtryck, eller?

Hur ska jag f vattenslangen in i vxthuset frn tunnan? Det r ett vxthus i glas. Hur gr jag ett hl utan att hela glasrutan spricker?

Hur har ni lst bevattningen i era vxthus?
Anja Danmark
Willab skriver sdan:

http://www.willabgarden.se/fullpost.asp?Av...0667&page=1

svartnos
CITAT (LaPaloma @ 12-04-2012, 13:21) *
Jag har en Hydromat Termo - automatisk droppbevattning som jag kpte in fr flera r sedan men aldrig har anvnt. Jag har sprungit med vattenkannor sjlv men knner att det brjar bli tungt nu.

Jag har inget rinnande vatten i vxthuset. Jag tnkte anvnda mig av en stor vattentunna som fr st p en stllning utanfr vxthuset.

Hur hgt ska tunnan st gentemot hydromaten? Tnkte att det mste bli ett sjlvtryck, eller?

Hur ska jag f vattenslangen in i vxthuset frn tunnan? Det r ett vxthus i glas. Hur gr jag ett hl utan att hela glasrutan spricker?

Jag har precis en sdan.
Jag har kopplat den p vattenslangen och den skter sig sjlv.
Vattenslangen leder jag in genom ett takfnster.
Mycket smidigt...

Lycka till...
jaj-51
CITAT (LaPaloma @ 12-04-2012, 14:21) *
Jag tnkte anvnda mig av en stor vattentunna som fr st p en stllning utanfr vxthuset.

Lt slangen g genom sockel i vxthuset, lttare att gra hl och att laga.

Jag har dragi in vatten i mitt vxthus.
welph
Hur lser ni det med att slangen med nipplarna mste(br) skljas igenom med saltsyra till hsten? Kper man det i frghandeln?
jaj-51
CITAT (welph @ 26-05-2012, 22:34) *
Hur lser ni det med att slangen med nipplarna mste(br) skljas igenom med saltsyra till hsten? Kper man det i frghandeln?

Oj!
Varfr skulle det behvas?
welph
Det str s i den engelska manualen fr att bli av med kalk och jrn-avlagringar.

HydrogenChloride=HCl
vips

Borde det inte funka lika bra med vanlig avkalkning, sdan som man anvnder till kaffebryggare mm, baserad p citronsyra?

/magnus
welph
Borde ju g, men jag tnkte bara hra mig fr lite innan jag bestller en. Det verkar som om Willab's nedsatta pris gr ut den 31 maj.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon