strepp
Hej
Någon som kan hjälpa mig med ett namn på en gödning som innehåller Kiesel,urin ,kanonbra var det till krukväxter. Det jag minns är att denna man bodde i småland och tillverkade detta själv.Något med bio har jag för mig det hette.Tack på förhand.
strepp
CITAT (strepp @ 13-04-2012, 08:51) *
Hej
Någon som kan hjälpa mig med ett namn på en gödning som innehåller Kiesel,urin ,kanonbra var det till krukväxter. Det jag minns är att denna man bodde i småland och tillverkade detta själv.Något med bio har jag för mig det hette.Tack på förhand.

Efter flera försök har jag nu funnit den själv på nätet.
merlin68
<Såg din fråga först nu. Är det biobact du menar? Den är jättebra till grönsaker som krukodlas, jag brukar ge den till mina tomater, chili och paprikor bl a tummenupp.gif
Bassam
Hej

Du kan gå till affären och fråga efter gödsel. De kan hjälpa dig om de vet vad du ska plantera,

Obs
– -Tillexempel om du vill plantera sallad eller andra sorter för att får blad av dem, du kan välja gödsel som innehåller mera kväve.
– om du vill plantera tomater eller andra sorter för att frukt av dem, du kan välja gödsel som innehåller mera Fosfor.
– om du vill plantera potatis eller andra sorter för att rötter av dem, du kan välja gödsel som innehåller mera Kalium.

H.Bassam
strepp
Tack för svaren.
Bassam tror säkert att de i blomaffären om de är tillräckligt utbildade kan allmänt till krukväxter och perenner m,m Nu odlar jag krukväxter och har speciella sorter som jag har blivit rek från Usa att använda speciella gödningar.Det kan inte de i affärer,tyvärr har fått det svaret flera ggr .
Nu är det som jag letade efter på väg till mig och det är inte Biobact det är Bioväxt.Det har fungerat kanonbra till mina begonior ,verkligen stärkt de eftersom de lätt kan få mjöldagg.
rosita
Jag använder också Bioväxt och det är mycket bra! Det går också att blanda en svagare blandning att använda att duscha över växter för att motverka mjöldagg.
strepp
CITAT (rosita @ 15-04-2012, 07:31) *
Jag använder också Bioväxt och det är mycket bra! Det går också att blanda en svagare blandning att använda att duscha över växter för att motverka mjöldagg.

Tack för tipset..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon