CamillaB
Var i Stockholm eller på nätet kan jag köpa billig koppartejp? Någon som har bra tips?
Chamomille
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-904-66

Vet ju inte vilken tjocklek eller bredd du vill ha men... smile.gif
CamillaB
Nu är ju inte jag så hemma på koppartejp, men funkar denna att hålla sniglarna borta...? g.gif
Finns det olika typer av koppartejp..?
malcolm
Undrar om det skulle fungera med kopparpasta, sådan som man smörjer in tex, hjulbultarna på bilen med. Finns på bensinstationer, Biltema, Clas Ohlsom etc.
Bassam
Hej

Det funkar på grund av sniglarna kan inte klättrar på dem.

H.Bassam
Snöflinga
Köpte förra året på Plantagen. Dyrt och rena lurendrejeriet thumbdown.gif Testade genom att sätta koppartape på insidan av en plasthink, i en annan hink limmade jag fast en remsa grovt våtslippapper.
Plockade 20 sniglar och fördelade dem med 10 i varje hink. Det tog en stund men kontentan av det hela var att koppartapen tog de sig obehindrat över. Våtslippappret var lite motigare, en del försökte vända när de kommit halvvägs över, medan en del tog sig över. De är tunnhudade på undersidan så de gjorde inte gärna om det när jag petade ner dem i hinken igen. Prova gärna själv ... kan vara intressant att se om resultatet blir detsamma.
HelénE
CITAT (Snöflinga @ 09-05-2012, 21:43) *
Köpte förra året på Plantagen. Dyrt och rena lurendrejeriet thumbdown.gif Testade genom att sätta koppartape på insidan av en plasthink, i en annan hink limmade jag fast en remsa grovt våtslippapper.
Plockade 20 sniglar och fördelade dem med 10 i varje hink. Det tog en stund men kontentan av det hela var att koppartapen tog de sig obehindrat över. Våtslippappret var lite motigare, en del försökte vända när de kommit halvvägs över, medan en del tog sig över. De är tunnhudade på undersidan så de gjorde inte gärna om det när jag petade ner dem i hinken igen. Prova gärna själv ... kan vara intressant att se om resultatet blir detsamma.

Tack för tips, ska pröva med våtslippappret runt min trädgårdsbädd...har inte ens prövat koppartejp, men sandpapper kan jag ju enkelt häfta fast...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon