BaraBlåBlommor
Hej alla!

Jag har i åratal varit på jakt efter en fungerande nagelborste: efter några timmars timmars grävande och rotande i trädgårn behövs något rejält för att bli ren under naglarna och jag vill ha en enkelrad av borst på ena sidan. De som finns att köpa nuförtiden böjer sig borsten permanent på efter ingen tid alls...
Så hittar jag hemma hos bekanta en superb borste som varit i bruk i åratal - som ny!!! Tyvärr kommer dom inte ihåg var den är köpt. Har någon en susning var den finns att köpa: se bifogade bilder :-)

mvh

BaraBlåBlommor

Hej igen!

Jag trodde de förklarande namnen skulle dyka upp på bilderna: det är alltså bara den vita borsten ni behöver hjälpa mig hitta :-)

Bara blåBlommor
polecat
Annars har Granngården jättebra blå borstar som håller länge
Peztis
Har du kollat ICA och liknande ställen? Har för mig jag köpt min där och den har en rad på baksidan och den har hållit i många år nu.
BaraBlåBlommor
CITAT (polecat @ 14-04-2012, 19:13) *
Annars har Granngården jättebra blå borstar som håller länge

Tackar för tipset, ska testa deras men har ingen butik i närheten...
dorislina
Jag köpte en sån vit borste på ICA Kvantum för några år sedan. Den ser i princip oanvänd ut. Jag har också sett sådana på Maxi.
RitRat
Mycket bra nagelborste.
Jag har haft en sån i åratal och minns absolut inte var jag köpt den.
Monica M zon 4
Jag köpte en rotfruktsborste, som man har till färskpotatis, typ. Den är min favorit! Har köpt en vanlig nagelborste också men jag tycker borsten är för mjuka på den. Rotfruktsborsten är mycket hådare!
BaraBlåBlommor
CITAT (dorislina @ 05-05-2012, 09:53) *
Jag köpte en sån vit borste på ICA Kvantum för några år sedan. Den ser i princip oanvänd ut. Jag har också sett sådana på Maxi.

Hej!

Strålande!, tänkte jag och gav mig ut bland Stockholmstraktens Maxi- och Kvantumbutiker men där hittar jag bara de vanliga skräpborstarna med mjukt borst som böjer sig permanent efter nån dags användning. :-(.
Har nån hittat den i Stockholms närhet? Isåfall, vilken butik?
BaraBlåBlommor
CITAT (dorislina @ 05-05-2012, 09:53) *

Jag tjatar vidare: 14 Kvantum- och Maxibutiker senare börjar jag bli en aning desperat: ingenstans finns dom och ingen i personalen kan eller vill hjälpa mig att hitta den.
Om du Dorislina eller någon annan springer på en sådan, snälla meddela mig precis i vilken butik, även om den ligger i övre Soppero, så blir jag så lycklig!

Monica, Norrbotten zon 5
Jag letade länge innan jag hittade en borste jag var nöjd med. Denna fann jag på Swedol.
Jag passade på och köpte två st för att ha en i reserv, men det lär dröja ett tag innan den blir utsliten. smile.gif
Monica M zon 4
http://www.etacbutiken.se/nagelborste-med-sugkoppar.html

Jag tipsar återigen om en rotsaksborste istället för nagelborste. Den är kraftigare än en nagelborste och naglarna blir absolut rena efteråt. Jag tyckte nagelborsten har för veka borst.

http://www.biltema.fi/sv-fi/Hem/Kok/Tillbe...ksborste-47352/
Gossen Ruda
Får jag föreslå handskar? Finns många typer, kolla i en välsorterad järnaffär. Jag har så djupa nagelfickor att jag skulle aldrig bli ren. Minne från min nagelbitarperiod.
dorislina
CITAT (BaraBlåBlommor @ 22-05-2012, 16:03) *
Jag tjatar vidare: 14 Kvantum- och Maxibutiker senare börjar jag bli en aning desperat: ingenstans finns dom och ingen i personalen kan eller vill hjälpa mig att hitta den.
Om du Dorislina eller någon annan springer på en sådan, snälla meddela mig precis i vilken butik, även om den ligger i övre Soppero, så blir jag så lycklig!

Vad märkligt. Det är ju iofs några år sedan jag köpte min. Jag såg något liknande på Jysk häromdagen men jag kände aldrig på dom så jag vet inte hur hård/mjuk borsten är. Men det kanske kan vara värt att kolla upp.

Att det ska vara så svårt att hitta en bra borste. wacko.gif
KRT
CITAT (Gossen Ruda @ 23-05-2012, 10:55) *
Får jag föreslå handskar? Finns många typer, kolla i en välsorterad järnaffär. Jag har så djupa nagelfickor att jag skulle aldrig bli ren. Minne från min nagelbitarperiod.

Jag har slitit upp två par handskar redan i år, så jag behöver också en bra nagelborste. Även jag är fd nagelbitare så det är en utmaning att får naglarna vita och fina igen. Men jag har ett bra tips - nagellack! Gärna i en mörkt röd nyans, så syns inte skiten under naglarna smile.gif tummenupp.gif
Gossen Ruda
CITAT (KRT @ 26-05-2012, 00:31) *
Jag har slitit upp två par handskar redan i år, så jag behöver också en bra nagelborste. Även jag är fd nagelbitare så det är en utmaning att får naglarna vita och fina igen. Men jag har ett bra tips - nagellack! Gärna i en mörkt röd nyans, så syns inte skiten under naglarna smile.gif tummenupp.gif

Det räcker med att jag blir mobbad för mitt Japan-popintresse. laugh.gif
BaraBlåBlommor
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 22-05-2012, 20:52) *
Jag letade länge innan jag hittade en borste jag var nöjd med. Denna fann jag på Swedol.
Jag passade på och köpte två st för att ha en i reserv, men det lär dröja ett tag innan den blir utsliten. smile.gif

Hej och jättetack för tipset! Köpte de fyra som fanns i Swedols Veddestabutik och de verkar klart hållbara. Borstet i enkelraden är litet långt men trimmar man bort 3 mm blir den nästan i klass med ICAs närmast mytiska, numera uppenbarligen utdöda superborste.

En bergvallmo, fotad på min uteplats igår, till Monica
[attachment=70383:bergvallmo_003g.JPG]
Monica, Norrbotten zon 5
Men vad bra att du äntligen fick tag i en borste som duger.
Tack för den fina bilden! Nu börjar jag längta tills mina vallmosar också börjar blomma.

Så här ser mina ut. Det dröjer nog än ett tag innan de börjar blomma. Inga knoppar ännu.

Blå Bergvallmo
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon