|
Fest med svamptema, alltså. (Jag ska inte vara engagerard i maten så svamprecept behövs inte.) Jag behöver tips på dekoration av bordet. Kanske någon lek/sång/pyssel av enklare slag under festen. Någon "skämtpresent". Osv osv osv Allt med anknytning till svamp av diverse sorter...
Huggorm
13-04-2012, 16:53
Det finns ju svamp med narkotiska effekter, det kanske hade varit en stämningshöjare Ja ursäkta, hade inte jag skrivit det så hade någon annan strax gjort det
CITAT (Huggorm @ 13-04-2012, 17:53)  Det finns ju svamp med narkotiska effekter, det kanske hade varit en stämningshöjare Ja ursäkta, hade inte jag skrivit det så hade någon annan strax gjort det Jag är medveten om det.  Men riktigt så rolig ska festen inte bli... Fler idéer?
Servetter med svamp motiv Ikea eller Lagerhouse, choklad som är som svampar Systrarna Kanolds, tror även det finns dricksglas på Ikea med svamp motiv. Höstens färger i brunorange....eller varför inte ta en vit pappers duk o på den målar/ritar du svampar kottar löv mm  Eller så får gästerna rita själva. Det med att rita på duk gjorde jag när vi hade millennium fest då var det planeter  Dra fram lite julpynt du har kanske lite rödaflugsvamps dekorationer att pynta med därifrån..ja det var några förslag
Tack Tikka! Flugsvampar från jullådan hade jag också tänkt. Vilken jättebra idé att rita på duken! Det kommer att passa perfekt! Ska kolla det andra också.
Den var häftig, Lokan!
Kanske kan göra svampar av lera eller trolldeg? Antingen som dekoration eller som kalaspyssel? Självklart måste ni ju sjunga/spela Trazan och Banarnes ZzzzvampRåkade på denna sida med inspiration! En tävling där det gäller att namnge flest svampar på bilderna? Vilken svamphatt tillhör vilken fot?
Tack, Peztis! Den barnvisan hade jag glömt, tänkte mer på "Har du sett herr Kantarell..." Och en svamptävling måste det förstås bli.
netaave
14-04-2012, 12:44
Dekorera med tvättsvampar  svamp som svamp, du kan ju klippa dom till svampar....
CITAT (netaave @ 14-04-2012, 13:44)  Dekorera med tvättsvampar  svamp som svamp, du kan ju klippa dom till svampar.... Lite så tänkte jag också när jag tänkte på mögelost. Mögelsvamp är ju också svamp.
I stället för blommor på bordet kan man ju sätta ned några champinjoner (och det man hittar i kyldisken) i en kruka med jord. Kanske lite mossa också?
CITAT (netaave @ 14-04-2012, 13:44)  Dekorera med tvättsvampar  svamp som svamp, du kan ju klippa dom till svampar.... Bra idé!  CITAT (Cacki @ 14-04-2012, 13:53)  Lite så tänkte jag också när jag tänkte på mögelost. Mögelsvamp är ju också svamp. Absolut! Tack!  CITAT (Peztis @ 14-04-2012, 14:20)  I stället för blommor på bordet kan man ju sätta ned några champinjoner (och det man hittar i kyldisken) i en kruka med jord. Kanske lite mossa också? Perfekt! Det får bli bordsdekoration!
Meriona
14-04-2012, 18:42
SvampbobDen här lille killen finns det gott om pryttlar med annars, om du behöver ta till nödlösningar.  Nästan så man blir lite sugen på en Svampbob-pinata själv.
CITAT (Meriona @ 14-04-2012, 19:42)  SvampbobDen här lille killen finns det gott om pryttlar med annars, om du behöver ta till nödlösningar. Nästan så man blir lite sugen på en Svampbob-pinata själv.  Jisses, vad grejor det finns.
CITAT (Bennys trädgård @ 16-04-2012, 01:28)  Svampar... Fest... Fick mig att tänka på Psilocybinsvampar, men det var det väl ändå inte det du frågade om? Eller?  Och som Huggorm skrev i börjabn av tråden: "Det finns ju svamp med narkotiska effekter, det kanske hade varit en stämningshöjare Ja ursäkta, hade inte jag skrivit det så hade någon annan strax gjort det." Nej, vi ska inte ha en party med hallucinogena svampar! Ett glas vin ska gästarna kunna få, jag tror de blir nöjda med det. Förhoppningsvis god mat och trevlig stämning också.
Bennys trädgård:
heinrich_stubel
24-04-2012, 22:58
CITAT (Huggorm @ 13-04-2012, 17:53)  Det finns ju svamp med narkotiska effekter, det kanske hade varit en stämningshöjare Ja ursäkta, hade inte jag skrivit det så hade någon annan strax gjort det Ja, det lät onekligen som de skulle intaga otillåten svamp
Finns ju fin Portabella svamp i affärerna nu !Tvättsvamp är väl en bra bordsdekoration och samtidigt en bra pressent .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|