jo_1
[attachment=69203:IMG_0882.JPG]
Jag funderar lite på vad som dök upp i min lilla sålåda med gullvivefrön. Det skulle ju kunna vara ogräs, men jag har inte fått ogräs i någon annan låda så det borde ju inte vara såjorden i alla fall.

Någon som har någon idé? (Ja, jag skolade om dem och satte en grillpinne som stöd. Utifall att det är nåt bra...)
Eva 33c
Det ser ut som ogräset våtarv/nate (Stellaria media) .
jo_1
CITAT (Eva 33c @ 13-04-2012, 17:34) *
Det ser ut som ogräset våtarv/nate (Stellaria media) .

Tack för svar!
Hihi, jag anade att det kunde vara det, men fattar inte varför det bara var ogräs i just den lådan. Fröpåsen kom från Impecta. Och innehöll tydligen bara ogräs smile.gif
Eva 33c
Du har inte haft den sådden stående ute eller så?Då kan det ju komma fröer med vinden... Gullvivefröerna brukar behöva en kallperiod efter sådd innan de gror.
jo_1
CITAT (Eva 33c @ 13-04-2012, 19:40) *
Du har inte haft den sådden stående ute eller så?Då kan det ju komma fröer med vinden... Gullvivefröerna brukar behöva en kallperiod efter sådd innan de gror.

Nope, jag har bara haft den i källaren (för att den skulle få en kallperiod) och där stod den inte bredvid något i växtväg. Inget annat än dessa kom upp och jag har även använt samma jord till många andra sådder utan att det har kommit upp ett enda ogrässtrå.
Jag kanske helt enkelt köpte mig ett paket med ogräsfrö.. ;-) Även Impecta har väl sina brister antar jag. Jag är dock inte sur, mest förvånad. Och fnissar lite åt att jag ändå skolade om dem med största allvar. biggrin.gif
Eva i Skåne
CITAT (jo_1 @ 14-04-2012, 13:48) *
Nope, jag har bara haft den i källaren (för att den skulle få en kallperiod) och där stod den inte bredvid något i växtväg. Inget annat än dessa kom upp och jag har även använt samma jord till många andra sådder utan att det har kommit upp ett enda ogrässtrå.
Jag kanske helt enkelt köpte mig ett paket med ogräsfrö.. ;-) Även Impecta har väl sina brister antar jag. Jag är dock inte sur, mest förvånad. Och fnissar lite åt att jag ändå skolade om dem med största allvar. biggrin.gif

Bra att du kan se det roliga i missödet smile.gif
Eva 33c
CITAT (jo_1 @ 14-04-2012, 13:48) *
Och fnissar lite åt att jag ändå skolade om dem med största allvar. biggrin.gif

Det beteendet är du inte ensam om, för man vet ju aldrig liksom tongue.gif
Hoppas du har orginalsådden kvar också, för det fanns säkert gullvivefrö också i påsen även om de inte grott än.
Peztis
Jag råder dig att kontakta Impecta. de har en jättebra kundserviceoch de kommer säkert att sända dig en ny påse.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon