jo_1
[attachment=69203:IMG_0882.JPG]
Jag funderar lite p vad som dk upp i min lilla slda med gullvivefrn. Det skulle ju kunna vara ogrs, men jag har inte ftt ogrs i ngon annan lda s det borde ju inte vara sjorden i alla fall.

Ngon som har ngon id? (Ja, jag skolade om dem och satte en grillpinne som std. Utifall att det r nt bra...)
Eva 33c
Det ser ut som ogrset vtarv/nate (Stellaria media) .
jo_1
CITAT (Eva 33c @ 13-04-2012, 17:34) *
Det ser ut som ogrset vtarv/nate (Stellaria media) .

Tack fr svar!
Hihi, jag anade att det kunde vara det, men fattar inte varfr det bara var ogrs i just den ldan. Frpsen kom frn Impecta. Och innehll tydligen bara ogrs smile.gif
Eva 33c
Du har inte haft den sdden stende ute eller s?D kan det ju komma frer med vinden... Gullvivefrerna brukar behva en kallperiod efter sdd innan de gror.
jo_1
CITAT (Eva 33c @ 13-04-2012, 19:40) *
Du har inte haft den sdden stende ute eller s?D kan det ju komma frer med vinden... Gullvivefrerna brukar behva en kallperiod efter sdd innan de gror.

Nope, jag har bara haft den i kllaren (fr att den skulle f en kallperiod) och dr stod den inte bredvid ngot i vxtvg. Inget annat n dessa kom upp och jag har ven anvnt samma jord till mnga andra sdder utan att det har kommit upp ett enda ogrsstr.
Jag kanske helt enkelt kpte mig ett paket med ogrsfr.. ;-) ven Impecta har vl sina brister antar jag. Jag r dock inte sur, mest frvnad. Och fnissar lite t att jag nd skolade om dem med strsta allvar. biggrin.gif
Eva i Skne
CITAT (jo_1 @ 14-04-2012, 13:48) *
Nope, jag har bara haft den i kllaren (fr att den skulle f en kallperiod) och dr stod den inte bredvid ngot i vxtvg. Inget annat n dessa kom upp och jag har ven anvnt samma jord till mnga andra sdder utan att det har kommit upp ett enda ogrsstr.
Jag kanske helt enkelt kpte mig ett paket med ogrsfr.. ;-) ven Impecta har vl sina brister antar jag. Jag r dock inte sur, mest frvnad. Och fnissar lite t att jag nd skolade om dem med strsta allvar. biggrin.gif

Bra att du kan se det roliga i missdet smile.gif
Eva 33c
CITAT (jo_1 @ 14-04-2012, 13:48) *
Och fnissar lite t att jag nd skolade om dem med strsta allvar. biggrin.gif

Det beteendet r du inte ensam om, fr man vet ju aldrig liksom tongue.gif
Hoppas du har orginalsdden kvar ocks, fr det fanns skert gullvivefr ocks i psen ven om de inte grott n.
Peztis
Jag rder dig att kontakta Impecta. de har en jttebra kundserviceoch de kommer skert att snda dig en ny pse.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon