Full version: Busfrö från någon?
stennie
Idag damp det ner ett kuvert med busfrön i min brevlåda....så kul tummenupp.gif undrar vem det är ifrån och vad det är?

Men ett stort tack !!!! thanks.gif kompiskram.gif Så glad jag blev!
Crazy4Flowers
Samma här, superkul!!!

Tusen tack vem som nu än skickade, ska vi gissa i tråden?
smiley_small_hug.gif
Peztis
Jag har också fått!!!
Snacka om det ultimata busfröet!

Vi vet inte vad det är och inte från vem!

Men jag känner igen fröerna, måste kolla lite mer!
Peztis
De är skickade ifrån Göteborg, i alla fall enl poststämpeln...
Peztis
Vid närmare eftertanke är det inga fröer jag tänker så. Det är inga fröer som NÅGON borde så, ge dem till fåglarna i stället - det är ju i de där fågelfröblandningarna man kan se dessa fröer.
stennie
CITAT (Peztis @ 13-04-2012, 21:56) *
Vid närmare eftertanke är det inga fröer jag tänker så. Det är inga fröer som NÅGON borde så, ge dem till fåglarna i stället - det är ju i de där fågelfröblandningarna man kan se dessa fröer.

Hmmm min första tanke var Hirs! Undrar???
Peztis
Stennie, jag har mailat dig.
DykUnderYtan
Även här dök det upp ett kuvert, skrev det tidigare i statistiktråden. Ingen avsändare, inget alias... är det akbk tro? Känns ju busigt värre att man ska gissa både vem det kommer ifrån och när/hur det ska sås.
confused.gif
Eva i Skåne
CITAT (Peztis @ 13-04-2012, 21:56) *

Jag är inte "drabbad", men efter att ha läst tråden är jag nyfiken på om det är någon som driver med er?
Peztis
CITAT (DykUnderYtan @ 13-04-2012, 23:41) *
Även här dök det upp ett kuvert, skrev det tidigare i statistiktråden. Ingen avsändare, inget alias... är det akbk tro? Känns ju busigt värre att man ska gissa både vem det kommer ifrån och när/hur det ska sås.
confused.gif

Fast akbk har ju inte Stennies och C4F:s adresser så jag tror inte att det är hon.
Snarare någon i de andra frökedjorna som tagit en kopia på adresslistan och sedan har har fått för sig att det är kul.
Rosmarin
Nej men det här var väl ett ultimat sätt att busa på! Jag har inte fått något ...och nej, det är inte jag som har skickat till er andra heller giggle.gif . Detta är ju ett riktigt mysterium!
Rosmarin
...sa jag innan jag fått posten idag. Nu har jag också ftt en anonym försändelse mârkt "Busfrön".
Peztis
Rosmarin, ser dina fröer ut så här?
Rosmarin
Ja det ser ut att vara samma fröer.
DykUnderYtan
CITAT (Peztis @ 14-04-2012, 14:10) *
Rosmarin, ser dina fröer ut så här?

Så ser mina ut också...
DykUnderYtan
Hmm... visst ja, Stennie och Crazy4Flowers är ju inte ens med i årets busfrötråd, tänkte inte på det. Då blir det hela ju ännu mer mysko... confused.gif

Någon som vet vad det är för frön då?

akbk, har det kommit några fröer eller livstecken alls därirfrån?
Peztis
Jag PM:ade akbk för ett tag sedan och då sa hon att det skulle komma.
abbbe
Det här var mig veterligen ett bus! laugh.gif

Blev nyfiken dock. Är det alltså hampafrön ni har fått?
Peztis
Mina fröer ser i alla fall ut som de som jag länkade till.
maramara
Hej alla busar flirting.gif
Jag har också fått ett kuvert med busfrön! Anonymt, men jag gissar det kommer från Göteborg eftersom poststämpeln känns igen, Tror det är Poseidon.
Eftersom jag inte har anmält mig i år, men läser bustrådarna, blev jag jätteglad. Jag sår fröna och tackar busen thanks.gif
Peztis
maramara, har du läst det som står i tråden...?
Gåsis
Jag som busfröar för första året har inte fått några såna här fröer om det kan vara till någon ledning.

/Åsa
Maggan H
Men jag har fått, utan avsändare o info... Säkert är det ett mänskligt busfrö i farten här! nono.gif Men vill hen slösa frimärken på oss så....

Undrar dock var hen har fått alla dessa frön ifrån för de finns väl inte till försäljning mer än i blandningar? Egen odling kanske? naughty.gif
Anki V
Jag har också fått anonyma busfrön med bild på Poseidon på kuvertet. Tyvärr var det inte så många frön kvar som klarat sig genom postens frankeringsmangel men en 2-3 plantor ska nog gå att få till........ innocent.gif

Jag har varit med i både frökedjor, busfrön och skickat min adress till otaliga odlaiter så det kan i princip vara vem som helst g.gif .

/Anki
Lady Hamilton
Ledtråd Nr:2 Jag har varit med alla år utom i fjol.... och jag har inte fått några "busiga fröer" utan avsändare

(Med tanke på det som Gåsis skrev)
maramara
CITAT (Peztis @ 15-04-2012, 22:23) *
maramara, har du läst det som står i tråden...?

Mina frön ser likadana ut. Är du säker? Vad skulle kunna hända??
Maggan H
Nu är vi ju inte säkra på vad det är för frön, i af inte jag, det är kanske någon fin växt....tycker att givaren kan ge oss en hint... wink.gif
Peztis
Med tanke på vilka som fått och inte fått så är det tydligen vi som var med i förra årets Busfröer som är mottagare. Vi är väl några nu som har misstankar om vem som kan ha sänt dem men varför sända något utan att säga ett pip förstår jag inte riktigt.
Men det kanske avsändaren tycker är skoj...?

Med tanke på vad jag tycker att de liknar så avvaktar i alla fall jag med att få dem i jorden tills avsändaren hör av sig.
DykUnderYtan
Tvivlar på att avsändaren hör av sig, men sitter säkert och skrattar gott åt oss... wacko.gif
Crazy4Flowers
Visst var det någon/några som inte skickade, kanske hade dåligt samvete.....
blomkronan
CITAT (Crazy4Flowers @ 19-04-2012, 08:22) *
Visst var det någon/några som inte skickade, kanske hade dåligt samvete.....

Visst har jag dåligt samvete shy.gif Jag hade tänkt skicka frön till er i år istället... men det har inte blivit av ÄN... blush.gif
Men jag ska nog ta tag i detta nu!!! vad tycker ni? flirting.gif

Men det är inte jag som skickat busfrön (från göteborg)
Jag fick oxå ett busfrö kuvert utan avsändare i min brevlåda märkt göteborg på poststämpeln.

Så mysteriet över vem det är kvarstår...

SNACKA OM BUSFRÖ giggle.gif
Peztis
Undrade just, blomkronan! giggle.gif Funderade på om du tagit dig en sväng dit för att kolla läget på våren och då passat på att posta kuverten.

Det är faktiskt bara en i adresslistan 2011 som kommer ifrån Göteborg så jag tror att mysteriet är löst. Han anmälde sig och sedan hörde vi inget mer ifrån honom. Så det var väl ett Bustroll, då...

Frågan är bara varför man kastar ut pengar på porto och gör sig omaket att skriva kuverten...
blomkronan
CITAT (Peztis @ 21-04-2012, 22:58) *
Frågan är bara varför man kastar ut pengar på porto och gör sig omaket att skriva kuverten...

dåligt samvete... kanske blush.gif
Nu är det bara jag kvar då!!
Peztis
Jomen blomkronan, skulle du då skicka utan att säga vem du är och dessutom skicka fröer som är tvivelaktiga, som liknar sådant man inte får odla?

Visst, jag kan ha fel i det och att fröerna är helt ok och något oerhört vackert.

Men jag tycker det är helkonstigt. Det har ju gått några veckor nu så det sitter väl någon och tycker att det här är hysteriskt roligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon