Full version: citrusträd
Busanleo
Mitt citrusträd har övervintrat i vår källare som är ljus och det har fått sparsamt med vatten, dock ser det totalt visset ut. Jag har duschat av det ett par gånger nu eftersom jag läst på nätet att det ska man göra. Nu står jag mig totalt frågande i om jag ska beskära det eller inte. Det kliar i mina fingrar på att klippa ner det och sätta ut det i växthuset och hoppas på det bästa. Tacksam för alla förslag.
Alexander-VG-zon3
Har det haft extra ljus ? vilken temp ?

Men det första jag tänker på är för torrt i jorden och att den haft för lite ljus.

Sätt den i växthuset om det är frostfritt och vänta om det kommer skott, beskär efter den fått skott då vet du vad som säkert lever. Vissna blad kan du klippa/ta veck.
Busanleo
Temperaturen vet jag inte men vi har uppvärmt i källaren dock något kallare än vanlig rumstemperatur, rummet det stått i är ljust med två fönster därför har jag inte tänkt på extraljus.
Men då provar jag att sätta ut det i växthuset nu väntar med att beskära.

Tack för svaret!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon