atte s
Jag har ett problem med ett utskjutande tak, varifrån det droppar ner i rabatten så fort det regnar det allra minsta. Tyvärr går det inte att göra något åt plasttaket. Jag skulle behöva ett förslag på en lågväxande perenn växt, som klarar dessa förhållanden. Jag har i dagarna flyttat en Ungersk tandrot därifrån. Den visade tydligt att den inte trivdes. Kan någon ge mig ett tips på en lågväxande växt, som trivs med denna fuktighet?
KRT
Hosta kanske? Iofs är de inte så låga, men de gillar fukt och trivs ofta bra på fuktig mark.

Problemet är kanske att om det är fuktigt när det har regnat och snustorrt så fort det inte har regnat. Då går det nog knappt att hitta något som klarar båda förhållandena... Kanske enklare att lägga några snygga stenar eller liknande där?
Gröna mormor
Daggkåpa vore också ett alternativ, och jag tror den klarar även om det blir torrt ibland.
Shabbadang
Humleblomster och nejlikrot, Geum, borde fungera bra. Gärna tillsammans med daggkåpa. Någon låg sort av smörboll borde gå fint.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon