Full version: Grensax
mojan
Eftersom jag behöver en ny grensax så blev jag intresserad när "Vi i villa" hade testat grensaxar och där fanns en som var "Bäst i test" och dessutom billigast...
Men... det luriga är att det går inte att hitta inköpsställe. thumbdown.gif

"Wouw grensax från Grouw" och sen hamnar man på en dansk sida där man kan beställa varor per postorder. thumbdown.gif

Fråga 1: Vet någon var den säljs så man kan lära känna den IRL?
Fråga 2: Vilket märke/inköpsställe skulle ni annars rekommendera.?

Den ska ha hyfsat långa skänklar så jag med hävstångskraften orkar klippa rätt tjocka grenar. Men inte för tung.
Den ska hyfsat stort "gap", arbetsvänliga handtag, hålla sig vass.
Den ska ha hyfsat pris.
Flemming
Googlade lite och hittade innehavaren av varumärket http://www.trademarkia.com/grouw-79051166.html
Förmodligen tillverkat i ett låglöneland och därefter fått en snygg logga påklistrat.
Inget ovanligt men problem kan uppstå om man vill reklamera varan, för oftast finns sådana märken endast under en kort tid...
Danska H.P. Værktøj A/S är innehavaren av varumärket och det är dit Vi i Villa länkar.
Länken till E-butiken går till den Svenska filialen.
Produkten må vara bra men hur länge håller den ?
Köp ett känt märke som kanske kostar lite men där man kan reklamera produkten och även köpa reservdelar om det skulle behövas.

mojan
Instämmer helt. Dåligt att testa och rekommendera en sådan produkt. nono.gif
Jag tänker köpa en grensax i en alldeles vanlig butik.
malcolm
Jag köpte en på Biltema för flera år sedan med teleskopiska skaft så man kan dra ut för mera kraft, supernöjd med den och inte var den dyr heller.
mojan
Biltema har jag inte kollat. Tack, Malcolm!
sorwes
Köp tre st Wouw så får du 50 spänn över jämfört med Wokf Garden. Dom 50 spännen köper du tre öl för att släcka törsten med efter du använt saxen. Förmodar att saxarna inte har sämre kvalitet än Biltemas. Har haft en sådan i flera år utan problem. Inte mycket som kan gå sönder. E-boden.se för saxen men har slut för tillfället. Du kan e-posta och ställa dig i kö.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon