Hittade denna sida på nätet men förstår inte hur man beställer har mailat mej ej fått svar Någon som vet eller kan rekommendera nåt annanstans att köpa?
Oj glömde länken
http://www.vegtech.se/sv/park---landskap/a...oblandning.aspx
Jag tror inte att de säljer till privarpersoner.
Ska du göra något stort, typ ett tak med växter?
Om du "bara" ska göra en äng så kan du säkert hitta växter att köpa eller byta. (Har själv en liten ängsplätt.)
Nej jag tänkte bara så lite utefter väg/dikeskanten Vad har du för växter mojan? Sådde du på våren? Berätta!
Myo bra sida Tack där kan beställa småpåsar!
Tja, jag kommer inte ihåg exakt men här är några ur minnet:
Rödklöver, prästkrage, tjärblomster, smörblomma, gåsört, liten blåklocka, stor blåklocka, ängsskallra (?), rödfibbla (?), svartkämpe, daggkåpa, kärringtand, madelblomma, gullviva, blodrot, teveronika, hundkäx, kråkvicker, I fjol satte jag Slåttergubbe-ska bli spännande och se om den kommer upp, gökärt, rölleka.
Mina växter har jag köpt, bytt till mig, plockat frö på hösten och slängt ut (får man det?), fått av folk som har egen mark men de flesta har faktiskt vandrat in av sig själva.
Oj vad många arter du har! Kul jag köper nog en blandpåse till att börja med.
Om du påminner mig så kan jag bidra med frö.
Blåklockan
15-04-2012, 21:11
Jag vet att Vegtech iaf säljer ängsfröer till privatpersoner, vet inte om de säljer plantor dock. (ska jobba där i sommar men har inte så bra koll än, bar ajobbat två dagar). Vet att dom har mycket att göra just nu, är nog bättre att ringa dom.
Nu har jag sått! Jag skickade efter frö från Prantensis,de hade småpåsar och var jättesnabba.Jag köpte sommarblommor,sådana som fjärilar gillar och blandade ängsblommor jag blandade fröna med kattsand(man tar vad man haver)och hoppas att det funkar jorden hade väl inte rett sej riktigt än den fastnade allt lite på krattan sen hade jag köpt plantor av backnejlika smörboll blåklocka och prästkragar.Man kan ju köpa därifrån till trädgården också! Men iallafall jag sätte detta i min dikeskant i gåroch nu regnar det och faktiskt nu passar det mej precis!
Tack! det kan nog behövas,ser det framför mej redan, det kanske blir det endastället jag ser det

inne i huvet alltså!