Ny här på forumet. Tänkte se om man kan få lite tips och råd med mitt problem.
Det är så att jag fick en Husqvarna 24c från 2005 av en bekant då de ej använde den.
Till en början var den väldigt svårstartad då den stått så länge men när man använt den ett par gånger vart det bättre och den gick oftast igång på första draget.
Sen en dag när jag skulle ha den stanna den efter 10 sekunder och vägrade sen starta hur mycket man än drog. Lät den stå halva dagen och provade igen och starta lätt men stanna och vägrade sen.
Provade sen att starta den och sen pumpa på "blåsan" som man pumpar in bränsle med vid start och då gick den så länge jag pumpa in bränsle. Så plockade bort luftfilter, förgasare och silen som sitter i tanken på slangen till förgasaren och rengjorde. Men det hjälpte inte så lät den stå över vintern.
Testade att dra igång den med halv choke osv. som alltid för ett tag sen och då starta den och gick nu bluddrigt så länge man höll halv gas men stanna om man sluta gasa även om tomgången är högt ställd.
Lät den stå och försökte få igång den häromdagen igen men nu går det inte alls. Har testat med 3 olika tändstift, haft bort förgasaren och luftfiltret. Bensin får den för stiftet blir dyngsurt efter några drag. La stiftet emot cylindern för att kolla gnista men va svårt att se. Jag tror gnista finns för drar man som en tok i snöret så puttrar motorn runt några varv men inte tillräckligt för att gå igång.
Om nån har några tips så tar jag gärna emot dem

Vet inte om det är värt att lämna in den för en ny kostar ju inte så mycket om man inte köper några proffsgrejer.
Tack på förhand