Full version: Livets topp ten !
Motti
Att gå ut ner till bryggan och höra Lomen ropa :)och se alla fåglar som bygger bon är underbart att vänta på att alla fåglar ska annlända ,alla har annlänt i stort set nu saknar vi bara Rödhaken smile.gif
Uggi
Jag förstår dig precis, vi saknar Lommen i sjön Viken, den fanns där när jag var barn.
Huggorm
Här hos mig hörs inga lommar ropa, jag har 400m ner till vattnet så de hörs väll inte hit upp. Men jag får ungefär samma känsla av att höra koltrasten, det är det ultimata sommarljudet för mig, möjligen slaget av vinden genom asplöv
Gossen Ruda
Hos mig håller de osaliga andarna på ibland och skriker ute på sjön eller så flyger de runt runt och skrattar. Smålommen alltså. Såg en storlom igår dessutom, det blir mer och mer lom i sjön. Man blir nästan lomhörd.
silos
Denna tid är verkligen UNDERBAR!!!
Här är det fiskmåsarna som skriker och i mina öron är det så vackert så!
Motti
I dag kom Rödhaken ! han satte sig på en av blomurnorna och kikade på mig precis som han ville säga hej tummenupp.gif och våra småkinkiga Sädesärlor går här och vippar på tomten och skränar på
kissemiss men han bryr sig inte längre,katten alltså rolleyes.gif Nu är våren snart fulltaglig nu väntar vi på värmen smiley_small_hug.gif
malcolm
Ja men var är den... confused.gif
Motti
Glömde ju grillozet DET hör till livets topp tenn ! tummenupp.gif
Cacki
Svårt specifisera vad som är bäst med våren som är på ingång i en rasande fart. Går det ens att välja när allt är lika jäkla härligt? T.o.m bakslagen hör till. Idag när jag vaknade var det vitt ute igen, men vad tusan! När dagen är slut är säkert det vita ett minne blott och förväntningarna på "imorgon..." är en skön känsla, det också.
Snön till trots är jag ändå lika sprittande glad att de tjusiga stenknäckarna som varit som bortblåsta den gångna vintern, har börjat besöka vår fågelmatning igen. Två par har varit här mest hela dagarna den sista tiden och naturligtvis hoppas jag på att de har valt ut sina boplatser någonstans alldeles i här närheten. (Ni som inte vet hur de ser ut, googla så får ni se vilka snyggingar de är för det är inte en sådan här jag menar!)

Så nu har vi bestämt oss....vårt gamla skruttiga fågelbärsträd får stå kvar tills det "faller av sej själv"! Blir som vanligt ett uppskattat skafferi åt värstingnäbbarna framåt sommaren. Vem vet, de kanske väljer att stanna vid vårt fågelbord nästa vinter igen...
Motti
Nu måste jag ju rätta mig själv lite wink.gif naturligtvis så är ju barna och barnbarna livets Topp teen !efter dom så kommer naturen vid sjön här och där vi lever nu :)mitt äldsta barbarn är här nu och hon tycker det är roligare här vid sjön än där vi bodde förut smiley_small_hug.gif Jag kan bara instämma tummenupp.gif Våren är härlig och ett uppvaknande av allt liv i naturen en hyllning till livet .
Rosrup
1.Semester
2.Semester
3.Semester
4.Semester
5.Semester
6.Semester
7.Semester
8.Semester
9.Semester
10.Semester

Trist man ska behöva va inspärrad resten av tiden sad.gif
Ska det verkligen behöva va så?
Ugglemormor
Det finns mycket man tycker är kul men:

1. Att få ha hälsan, även om man har ärr...
2. Att kunna sträcka ut sin hand mot sin älskade varje morgon
3. Att få veta att ens barn lever i lycka och harmoni
4. Att få vakna och ha en ny dag med massa positivt i tankarna
5. Att ha sina vänner nära, endast en tanke bortom
6. Att kunna njuta av i sin trädgård och meditera där
7. Att kunna segla på sommaren
8. Att kunna resa vart man vill, när man vill
9. Att ha kunnat glädja/träffa så många intressanta människor
10. Att ha möjligheten att fortsätta att lära sig mer, gå på kursser

Det kanske inte blev allt, men det jag kom på just nu och det jag för det mesta värdesätter mest ...... rose.gif
silos
CITAT (Motti @ 22-04-2012, 00:23) *
Nu måste jag ju rätta mig själv lite wink.gif naturligtvis så är ju barna och barnbarna livets Topp teen !efter dom så kommer naturen vid sjön här och där vi lever nu :)mitt äldsta barbarn är här nu och hon tycker det är roligare här vid sjön än där vi bodde förut smiley_small_hug.gif Jag kan bara instämma tummenupp.gif Våren är härlig och ett uppvaknande av allt liv i naturen en hyllning till livet .

Så är det ju att barn och barnbarn är livets topp ten och håller med dig att efter det kommer naturen!
Våren älskar jag med då allt börjar sakteligen att vakna till liv!
andersen
Att få vara frisk.

Att hjälpa någon som uppskattar att få hjälp.

att sätta sig på cykeln och dra iväg på en tio mila tur, med kompisen.

Att få egen tid, och ge egen tid till frun.

Att få vara tillsammans med min älskade fru.

Att ha ett arbete att gå till.

Att arbeta med sig själv, och veta att man lär så länge man lever.

Att så och se hur det växer i jorden, och få skörda.

Att få äta den maten som man vill.

Höst svamptider att få möjlighet att plocka svamp.
silos
CITAT (andersen @ 24-06-2012, 12:15) *
Att få vara frisk.

Att hjälpa någon som uppskattar att få hjälp.

att sätta sig på cykeln och dra iväg på en tio mila tur, med kompisen.

Att få egen tid, och ge egen tid till frun.

Att få vara tillsammans med min älskade fru.

Att ha ett arbete att gå till.

Att arbeta med sig själv, och veta att man lär så länge man lever.

Att så och se hur det växer i jorden, och få skörda.

Att få äta den maten som man vill.

Höst svamptider att få möjlighet att plocka svamp.

JA...absolut underbart!
Motti
Kom på en viktig sak !topp ten är ju att ha hälsan också smiley_small_hug.gif och ett positivt tänkande och ett gott hjärta !gösses listan blev lång ju :)Ja man har mycket att vara tacksam över här i livet !lite lätt bara att glöma bort det .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon