Irene_L
Igår var jag på trädgårdsmässan på Älvsjö! Om ni vill se min upplevelse från mässan är ni välkommen in på min blogg:

http://blomster-irene.blogspot.se/
Monaxe
CITAT (Irene_L @ 15-04-2012, 14:18) *
Igår var jag på trädgårdsmässan på Älvsjö! Om ni vill se min upplevelse från mässan är ni välkommen in på min blogg:

bravo.gif
Peztis
Fina bilder!

Det är nästan så man undrar om vi var på samma mässa, jag såg inte allt det där! biggrin.gif
Men jag var inte där så väldigt länge, blev fort trött efter en jobbig förkylning.

Jag måste ju då få berätta om MIN upplevelse!
Jag stod och pratade med kvinnani montern för 1000 trädgårdar och övertygade henne om att min trädgård definitivt inte var något att visa upp. Då kom Gunnel Carlsson dit och pratade med henne. Jag som inte har så svårt för att prata med vilt främmande folk säger då till Gunnel att "jag måste bara få berätta att vad jag saknar Gröna Rum och många med mig!" Jag ser hur hon liksom suckar och jag skyndar mig att tillägga att "ja, du har säkert hört det miljoner gånger men jag måste bara få berätta det och att det är så dåligt det som visas nu". Hon tyckte det var roligt att höra, att ungdomen (va, jag? Gunnel måste ha fel på ögonen för jag kan väl inte räknas som ungdom med meína 43 år!) är intresserad.

När hon gått gjorde jag en liten dans "Jag har pratat med Gunnel - jag har prata med Gunnel!" och hon i montern bara skrattade åt mig! biggrin.gif
*Stintan*

Du har så himla fin sida! wub.gif
Trädgårdsmåstaren
CITAT (Peztis @ 15-04-2012, 17:33) *
Jag stod och pratade med kvinnani montern för 1000 trädgårdar och övertygade henne om att min trädgård definitivt inte var något att visa upp. Då kom Gunnel Carlsson dit och pratade med henne. Jag som inte har så svårt för att prata med vilt främmande folk säger då till Gunnel att "jag måste bara få berätta att vad jag saknar Gröna Rum och många med mig!" Jag ser hur hon liksom suckar och jag skyndar mig att tillägga att "ja, du har säkert hört det miljoner gånger men jag måste bara få berätta det och att det är så dåligt det som visas nu".

Jaa, om du menar Trädgårdsonsdag så håller jag med. Jag tittar ändå på det, för man är ju så svältfödd, men med ett snabbt svalnade intresse, och med en känsla att "de gjorde ju inget särskilt de här gången heller". De myser mest och lagar mat. Men jag såg något igår som heter Året i Trädgården (från BBC). Det går tisdagar med repris lördagar i SVT2. Det gav mig lite mer, både i form av tips och inspiration.
Blåklockan

Vilken fin sida du har och kul att se bilder från mässan (var där förra året men blev ganska besviken, inte alls vad jag trodde det skulle vara).

PS. en sån gammal vagn du fotat har jag en precis likadan på vinden smile.gif
Maggan H
Jättefint Irene! Som vanligt har jag missat en hel del...
Peztis
CITAT (Trädgårdsmåstaren @ 15-04-2012, 18:51) *
Jaa, om du menar Trädgårdsonsdag så håller jag med. Jag tittar ändå på det, för man är ju så svältfödd, men med ett snabbt svalnade intresse, och med en känsla att "de gjorde ju inget särskilt de här gången heller". De myser mest och lagar mat. Men jag såg något igår som heter Året i Trädgården (från BBC). Det går tisdagar med repris lördagar i SVT2. Det gav mig lite mer, både i form av tips och inspiration.

Man kan se avsnitten på SVT Play också!
Och visst är man svältfödd! Tänk att SVT inte fattar vilken miljardindustri detta är (hörde att det omsätter 13 miljarder bara i Sverige).
Irene_L
thanks.gif vad roligt att ni tycker om min sida!

Peztis...kul att du pratade med Gunnel!

Blåklockan...Vad lycklig du är som har en sån fin vagn! Inte ska du ha den på vinden!

Maggan H.....så är det alltid, man missar alltid nåt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon