HelenaLJ
Jag satte för ett par veckor sedan dahliaknölar i krukor. Jag har haft dem stående i källaren men nu har det börjat komma upp skott ur jorden och då blir källaren för mörk eftersom det endast finns ett fönster med icke genomskinligt fönster där. Kan jag sätta krukorna i mitt oisolerade växthus? Jag bor i Skåne och vi har nu 2-5 grader varmt på nätterna och 10-13 grader på dagarna. Hur låg temperatur tål de. Jag kan värma växthuset om det behövs. Eller finns det bättre ställen att sätta krukorna tills jag kan placera dem där de ska stå i sommar?
malarmaster
främst behöver de ljus,annars blir de rangliga och veka.
växthus låter bra,tänk dock på att de tål inte frost.ner till 2-3 grader plus på natten är inget problem.
möjligtvis kan du behöva en frostvakt om någon natt skulle bli kallare.för att de skall växa behövs en temperatur över 5 grader men dagtid när solen tittar fram är det ju inga problem. Ulf
HelenaLJ
Då sätter jag dem i växthuset och har koll på temperaturen. Där får de ju mycket ljus. Tack så mycket för hjälpen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon