Har flera och vill inte riva bort i onödan. Tycker om lite vildvuxet men vill inte heller att något invaderar ju :-) Tycker växten är rätt fin. Lågväxande. Min största är säkert 50 cm i omkrets. Har googlat järnet och frågata alla jag vet som borde ha koll men tji... ;-) ogras.jpg
Eva 33c
15-04-2012, 15:20
En gissning, skelört,Chelidonium majus. Räknas väl för det mesta som ogräs i så fall, fast den är inte invasiv hos mig i alla fall.
nadiagb
15-04-2012, 15:23
ja, det var rätt likt. Har inte lagt märke till att den blommat innan. Ska hålla koll.. när blommar dina?
Eva 33c
15-04-2012, 15:28
Jag har inte så många i trädgården, brukar ta bort dem. Men jag har sått en dubbelblommande variant förra året : )Enligt uppgift så blommar skelörten i princip hela säsongen från maj till september och klarar de flesta lägen. Det är väl denna rika produktion av blommor som går i frö som gör att man kan få mer än man vill ha av den kanske.
Anna-Karin Lundberg
16-04-2012, 06:56
Jag har såna i min trädgård och jag ser dem som "ogräs" trots att de inte ställer till så mycket. Jag vill inte ha dem eftersom de är giftiga.
nadiagb
23-04-2012, 23:37
Tack för era svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.