nadiagb
Har flera och vill inte riva bort i onödan. Tycker om lite vildvuxet men vill inte heller att något invaderar ju :-)
Tycker växten är rätt fin. Lågväxande. Min största är säkert 50 cm i omkrets. Har googlat järnet och frågata alla jag vet som borde ha koll men tji... ;-)
ogras.jpg
Eva 33c
En gissning, skelört,Chelidonium majus. Räknas väl för det mesta som ogräs i så fall, fast den är inte invasiv hos mig i alla fall.
nadiagb
ja, det var rätt likt. Har inte lagt märke till att den blommat innan. Ska hålla koll.. när blommar dina?
Eva 33c
Jag har inte så många i trädgården, brukar ta bort dem. Men jag har sått en dubbelblommande variant förra året : )Enligt uppgift så blommar skelörten i princip hela säsongen från maj till september och klarar de flesta lägen. Det är väl denna rika produktion av blommor som går i frö som gör att man kan få mer än man vill ha av den kanske.
Anna-Karin Lundberg
Jag har såna i min trädgård och jag ser dem som "ogräs" trots att de inte ställer till så mycket. Jag vill inte ha dem eftersom de är giftiga.
nadiagb
Tack för era svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon