annelizon1
Jag har en rabatt med 2 Rose de Rescht som jag skulle vilja komplementera med en annan buskros i samma storlek och samma växtsätt. Remonterande. Gärna vit med stark doft men det är inget villkor. Zon 1, sydöst läge. Någon som har förslag?
Kajsa

Mme Hardy blir 1.5 m men blommar bara en ggn, stark doft och har ett typiskt grönt öga. Damascena gruppen.

Duchesse de Rohan, stark doft och blommar om, Portlandsros, blir 1.5 m

Mme Boll, blir 1.20 - 1.5 m, stark doft, blommar om, Portlandsros, måste ros för alla rosvänner.

Jacques Cartier, blir 1.5 m, stark doft, denna ros finns i vitt också men den var jag aldrig nöjd med men du bor ju i zon 1 det kanske går bättre, också Portlandsros så dom blommar om.

Honorine de Brabant, en randig Bourbonros, blommar om och blir 1.5 m, stark doft.

Diamond Border, Modern buskros, som blir 1.20 eller mer, blommar ständigt, frisk men svag doft.

Titta runt i mina album Moderna Buskrosor, Bourbonrosor, Portlandsrosor för fler tips.
annelizon1
Tack för jättebra förslag. Jag tycker vit Jacques Cartier verkar spännande, jag gillar dessa fyllda rosor. Du har inte en bild på hela busken? Jag har en minnesbild av att det är mycket bladverk men lite blommor...
Kajsa
Den blev aldrig mer än 50 cm här sedan lessnade jag ! Blomman är läcker !

Vit Jacques Cartier
renate
Henri Hudson skulle passa.Busken blir inte så hög och den blommar hela sommaren.
Busken kan blir ganskar yvigt men den går att forma.

[attachment=69279:2011_08_...68x1024_.jpg] [attachment=69280:2011_06_...024x768_.jpg]

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon