Hej!
Är nybörjare på att odla men har gett mig på att odla rosensallat och rädisor, hittills går det bra!
Jag köpte minidrivhus och sådde 2-3 frön i varje liten fyrkant med jord och ställde i fönsterkarmen i söderläge, dock har det inte varit så stark sol. Nu har det växt upp så att växterna slår i taket på minidrivhuset, så jag antar att det är dags att omplantera!
Nu snöade det ju inatt och är ca. 3 grader ute så jag antar att jag inte kan ställa det på balkongen som det var tänkt när jag omplanterar. Men har lite plats inomhus för krukor, dock har jag läst att sallad inte växer så bra om det är över 20 grader? Inne är det ju 22-23 grader!
Hur ska jag göra? Så som jag har tänkt ska jag köpa såna där billiga plastkrukor med hål i botten och ställa dem på en ugnsplåt så att man kan hälla vattnet på plåten så tas det upp genom hålen (ska man göra så?)
Hur måste jag ha en kruka per planta? Kan jag inte sätta två stycken per plastkruka? Annars måste jag köpa så många! Och ska jag ställa växterna ute eller inne?
Tacksam för svar!