Full version: Gröna rum!
Berith
Ikväll börjar Gröna rum igen! Första programmet handlar bland annat om att klippa ner vissna perenner och gödsla rabatterna, och sen ska vi till Hannu Sarenström och klippa äppelträd. smile.gif
Gossen Ruda
Som jag fattar det så är det en riktig trädgårdmästare som skall klippa äppelträden. Hannu hade säkert bitit av grenarna. smile.gif Eller pratat bort dom. Heter han -ström på slutet som det står i tablån? Är det inte -stam?
Berith
Han som klipper är en trädgårdsmästare Pål Borg. Ny bekantskap?

Hannu heter Sarenström - lätt att komma ihåg, han pratar och pratar och orden kommer i en strid ström. smile.gif Jag lyssnade på ett roligt föredrag av herr Sarenström förra sommaren.
Betty
CITAT (Berith @ 17-03-2004, 06:55)
Ikväll börjar Gröna rum igen!

Äntligen! som Gert Fylking skulle ha uttryckt det...
Det här skulle kanske passat in i tråden "Dags att rapportera vårtecken!"
lolo
Jag håller med föregående talare, äntligen!
/Ann-Louise smile.gif
Maria i Helsingborg
Här har ni en till som hoppade jämfota av LYCKA efter att ha ögnat igenom TV-programmen och räknat med det sedvanliga "inget på tv:n idag heller"!

tongue.gif
Sylvia
Snyyffttt, gurgel och grååååt!! Jag får inte se den, för just ikväll ska jag hålla föredag i Trädgårdsföreningen om vintergröna växter!! Så jag får kolla reprisen, när den nu kommer. sad.gif
F.ö. så kommer Äntligen Hemma att ändra sig till Äntligen Trädgård längre fram på våren!! Hurra!! biggrin.gif
Virgo
CITAT
F.ö. så kommer Äntligen Hemma att ändra sig till Äntligen Trädgård längre fram på våren!! Hurra!!  

Ska Äntligen Hemma tönten leda det programmet oxå?
Maria i Helsingborg
CITAT
F.ö. så kommer Äntligen Hemma att ändra sig till Äntligen Trädgård längre fram på våren!! Hurra!!

Det FINNS alltså hopp om Sveriges Television ännu! ohmy.gif
Äntligen får man valuta för pengarna! biggrin.gif
Betty
CITAT (Virgo @ 17-03-2004, 12:58)
CITAT

Det får vi väl ändå hoppas att han inte ska!!! ohmy.gif rolleyes.gif unsure.gif
Tesa
CITAT (Betty @ 17-03-2004, 13:19)
CITAT (Virgo @ 17-03-2004, 12:58)
CITAT

Det får vi väl ändå hoppas att han inte ska!!! ohmy.gif rolleyes.gif unsure.gif

Och vem är "Äntligen hemma-tönten"??? Inte lille Martin väl....???

Nä, det är iaf inte han som leder det utan Linda Isaacsson, hon som leder "Farmen" och tidigare "Jakt och fiske" på TV4+ har jag hört...
Betty
Lille och lille, vet jag väl kanske inte... huh.gif men JA, uppriktigt sagt så börjar jag bli ganska trött på herr Timell! rolleyes.gif
Hoppas Linda I. är kunnig i ämnet, det är alltid mer givande om programledarna kan sin sak... biggrin.gif
Sylvia
CITAT (Betty @ 17-03-2004, 13:52)
Lille och lille, vet jag väl kanske inte... huh.gif men JA, uppriktigt sagt så börjar jag bli ganska trött på herr Timell! rolleyes.gif
Hoppas Linda I. är kunnig i ämnet, det är alltid mer givande om programledarna kan sin sak... biggrin.gif

Jag tror inte Linda I har några som heslt trädgårdskunskaper, men kanske har hon tagit hjälp av Bosse R och sådana som kan...

Och Timell är inte särskilt storväxt.... tongue.gif smile.gif laugh.gif
Virgo
Herregud den ena tönten avlöser den andra tönten!
Berith
Men lilla vän, har du vaknat på fel sida idag? ohmy.gif

tongue.gif
MRLINDELL
Äntligen gröna rum. Jag har hållit på att gå sönder efter serier som Äntligen hemma etc.
Den här trädgårdsmästaren har varit på TV förr, då klippte han nästan av allt på träden.
Det där med trädklippning har sina sidor och alla anser ENVIST att bara de gör rätt. Det beror givetvis en hel del på trädet och vad man vill åstakomma.
Tycker ändå att han är med saxen som Zeb Macahan var med kniven ...
Virgo
CITAT (Berith @ 17-03-2004, 17:06)
Men lilla vän, har du vaknat på fel sida idag? ohmy.gif

tongue.gif

Men faan, varför frågade dom inte mig? tongue.gif
Berith
Jag vet inte..... sad.gif
Kalle
Håller med Virgo, här är det både tönt- och tantvarning!
Eva Swahn
Fan också, missade programmet. Men det brukar väl gå i repris?
Tesa
..men alltså Virgo du är bara AVUNDSJUK du......

Jag tycker ju att lille Martin är rolig jag laugh.gif laugh.gif laugh.gif så jag kanske är en tönt jag med... blink.gif (och TANT, Kalle....., hej på dej dô)
Berith
CITAT (Virgo @ 17-03-2004, 17:35)

Vilket ämne skulle du ha hand om då? rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Kalle @ 17-03-2004, 18:12)

Kanske Kalle m.fl. önskar sig programledare....

23-årig snygg, kurvig kvinna .... välutbildad och med minst 10 års vana i arbetslivet

mvh Tant Agneta
Bettson
Fårstår inte vad ni har emot Martin.

Till skillnad frånde andra nya programledarna så kan han sitt ämne.

Äntligen hemma har bytt inriktning från bygg och hantverksprogram till inredning med second hand. Vad farao städning och matlagning har med det hela att göra har jag inte heller kommit fram till.

Jag gillar inte den nya mixen helt enkelt.

Det vore skönt med ett program utan matlagning. Är slå hjärtinnerligt trött på alla dessa kockar på längden och på tvären. Väljer jag ett program av annan anledning så vore det ju skönt att slippa matlagningen.

Jag skulle vilja ha Äntligen hemma i originalupplaga. Med kunniga programledare på Martins nivå.

rolleyes.gif
Berith
Precis! Det var ju den ursprungliga utformningen som gjorde programmet till den tittarsucce som det blev. Tycker inte heller det är nåt fel på Martin. Och programmet i sej ska väl bara inspirera, inte tala om att precis så här ska man göra.

Håller också med om att det är urjobbigt med vissa matlagningsprogram. Speciellt en hurtig kocka (inga namn - hon är säkert urgullig som privatperson) som i vart och vartannat program marinerade sina lår eller stekte sina bröst.... Neej, sånt förtog inspirationen! Och så dessa händer i maten! unsure.gif

Ska bli spännande att se Äntligen trädgård och vilka som medverkar där. Tänk om vi får tillbaka Bosse! wub.gif
Lars-Olof Arvids
Tönt och tant - är det samma sak i maskulin och feminin form? smile.gif Tyvärr missade jag både Mitt i naturen och Gröna rum igår, för det blir ju så ibland när man är aktiv i diverse föreningar. Men de kommer väl i repris hoppas jag!

Olle
annchapanncha
Tänk att igår gav jag fanken i Gröna Rum, och det var för att i stället titta på tvåan, en kille som föddes utan armar och ben, men har familj, kör bil, jobbar, ov. osv.

DET kan man kalla inspiration och glädje över livet.

Gröna rum går i repris, och hoppas att detta program gör det med,
hette: Armlös, benlös, makalös. SE DET!

Annchapanncha
Virgo
CITAT (Felix matte @ 18-03-2004, 10:33)
CITAT (Kalle @ 17-03-2004, 18:12)

Kanske Kalle m.fl. önskar sig programledare....

23-årig snygg, kurvig kvinna ....

mvh Tant Agneta

Absolut ingen sån, de platsar bättre i en dokusåpa!

CITAT (Berith @ 18-03-2004, 10:29)
CITAT (Virgo @ 17-03-2004, 17:35)

Vilket ämne skulle du ha hand om då? rolleyes.gif

Trädgårsprogramdelen förståss

CITAT (Tesa @ 18-03-2004, 10:25)
..men alltså Virgo du är bara AVUNDSJUK du......
Jag tycker ju att lille Martin är rolig jag laugh.gif  :lol:  :lol:  så jag kanske är en tönt jag med... blink.gif  (och TANT, Kalle....., hej på dej dô)

Absolut inte, möjligtvis för att det sitter tusentals fruntimmer framför tv´n och är pilska på honom.

CITAT (Bettson @ 18-03-2004, 11:17)
Fårstår inte vad ni har emot Martin.
Till skillnad frånde andra nya programledarna så kan han sitt ämne.
Med kunniga programledare på Martins nivå.
rolleyes.gif

Fråga försäkringsbolagen, vad dom tycker om kunskaperna.
Berith
CITAT

Dum fråga får dumt svar antar jag... tongue.gif Jag undrade såklart vad du skulle lära oss!

CITAT

Som jag sa förut... Programmet i sej ska väl bara inspirera, inte tala om att precis så här ska man göra. Man (!) måste använda sunda förnuftet! (Antar iaf att det inte är så himla många kvinnor som ger sej på att bygga om och reparera...)
Virgo
CITAT (Berith @ 18-03-2004, 12:43)
CITAT

Dum fråga får dumt svar antar jag... tongue.gif Jag undrade såklart vad du skulle lära oss!

CITAT

Som jag sa förut... Programmet i sej ska väl bara inspirera, inte tala om att precis så här ska man göra. Man (!) måste använda sunda förnuftet! (Antar iaf att det inte är så himla många kvinnor som ger sej på att bygga om och reparera...)

OJOJ, det skulle ta flera sidor att skriva om detta.
Men de företag som säljer "planteringsjord" skulle få det svårt och snart förändra sina produkter. smile.gif

Synd att det finns en massa trädgårdsböcker annars så hade jag skrivit en.

Latmansträdgårdsboken finns ju redan tongue.gif

Sen tror jag att det sitter en himla många kvinnor o himmlar med ögonen när "lille goa Martin" visar sig i rutan.
Gräverskan
TV-programmen om trädgård är varken bättre eller sämre än andra program, tycker jag, Men RADIO, däremot! Hur länge ska Trädgårdsdags fortsätta???? Tills programledarna dör en naturlig död???? Är man trött eller är man trött på deras förment roliga gnabbande. Och så intressant det är när någon av dem säger: Det är svårt att se vad det här kan vara, men troligen någon salixsort... Tala om att vara avhängd som lyssnare. Tänk om man fick höra sånt som passar i radio, gärna gjort av folk som både är kunniga och intresserade av trädgård. Samtal med moderna trädgårdsformgivare, kulturhistoriska trädgårdsaspekter, artbevarande trädgårdsodling, etc etc . Det finns massor. Det saknas massor i radion. OBEGRIPLIGT att de två kornknarrarna får mala sitt koncept år efter år!
Berith
Tackar för svaret! smile.gif

CITAT (Virgo @ 18-03-2004, 12:52)
Sen tror jag att det sitter en himla många kvinnor  o himmlar med ögonen när "lille goa Martin" visar sig i rutan.
Men du.... vad vi kvinnor skulle göra om du visade dej på TV får du aldrig veta! tongue.gif wub.gif

Jag himlar aldrig med ögonen när Martin är på TV! Däremot så skrattar vi fortfarande gott åt hans historia från programmet Bullen om Nisse som har ramlat.
Tesa
CITAT (Berith @ 18-03-2004, 13:28)
Tackar för svaret! smile.gif

CITAT (Virgo @ 18-03-2004, 12:52)
Sen tror jag att det sitter en himla många kvinnor  o himmlar med ögonen när "lille goa Martin" visar sig i rutan.
Men du.... vad vi kvinnor skulle göra om du visade dej på TV får du aldrig veta! tongue.gif wub.gif

Jag himlar aldrig med ögonen när Martin är på TV! Däremot så skrattar vi fortfarande gott åt hans historia från programmet Bullen om Nisse som har ramlat.

Jag kan väl inte påstå att jag himlar jag heller, däremot så skrattar jag ofta gott..... tillsammans med min man (som antagligen är en tönt han mé).... för han är betydlig mer ROLIG än gullig.....

...och Berith nu skulle jag väldigt gärna vilja "höra" om den där Nisse..... tongue.gif
Bettson
Men Virgo Då. Inte tror du väl att Sveriges kvinnor sitter bänkade framför tv för att Martin skulle vara sååå...... otroligt attraktiv. Är de det man är ute efter så finns det snyggare karlar att titta på. Men däremot så har han en ganska härlig humor som verkar äkta.

Att det blir läckor i folks badrum har väl för sjutton inte med Martin Timell att göra. Han har så vitt jag kan bedöma inte gjort några felaktigareparationer (till skillnad från grannkanalens fuskbygge med han Ernst). Att folk inte sedan gör som dom ska i verkligheten kan man väl inte lasta TV-programmet för.

Och Ernst kan man väl inte vara svartsjuk på i alla fall.

Men jag saknar Bosse och Karin. Vilka yrkesmänniskor.

För övrigt, varför skulle inte kvinnor få titta på snygga karlar, karlar har ju tittat på snygga damer sedan tiden var ny. Eller? tongue.gif
Virgo
ohmy.gif biggrin.gif biggrin.gif sleep.gif
Berith
CITAT (Bettson @ 18-03-2004, 21:36)
Att det blir läckor i folks badrum har väl för sjutton inte med Martin Timell att göra. Han har så vitt jag kan bedöma inte gjort några felaktigareparationer (till skillnad från grannkanalens fuskbygge med han Ernst).  Att folk inte sedan gör som dom ska i verkligheten kan man väl inte lasta TV-programmet för.

Appsilut min åsikt! biggrin.gif Fast inte det där om Ernst.... har inte funderat på om hans byggen varit fusk. När jag tittar på såna där program tar jag dom bara som rena inspirationskällor - eller avskräckande exempel så jag vet vad jag inte vill ha!
Wargen
huh.gif Hmmm, intressant läsning det här... rolleyes.gif
Tycker Timell är lättsam och rätt rolig, inte så snygg....men jag gillar inte nya versionen av Äntligen hemma, dagisnivå om jag ska vara elak.
Jättetrött på matprogrammen, var är de vegetariska alternativen, mycket få iallafall, men nye kocken i Äntligen får nog beundrarpost från fjortisarna.
tongue.gif
Kan tyvärr inte se Gröna Rum, ettan har lagt av i min TV, och reprisen går NATURLIGTVIS i ettan den oxå! mad.gif Suck! Synd om mig! sad.gif
Berith
Antagligen är tanken att alla ska få sin lilla del i programmen, t.ex. de som snickrar får sin bit, odlarna sin lilla lilla bit osv. Städarna fick ju en ganska stor bit i senaste programmet - men vem sjutton vill se på TV när nån skurar toa?? Neej, det är inte allt som var bättre förr men Äntligen hemma var faktiskt det!
katti
Jag kan ju tillägga att "kocken" i äntligen hemma absolut inte är en kock utan en kille som gått en mediautbildning på gymnasiet..
Posse
CITAT (Berith @ 19-03-2004, 06:27)
Att det blir läckor i folks badrum har väl för sjutton inte med Martin Timell att göra. Han har så vitt jag kan bedöma inte gjort några felaktigareparationer (till skillnad från grannkanalens fuskbygge med han Ernst).  Att folk inte sedan gör som dom ska i verkligheten kan man väl inte lasta TV-programmet för.

Appsilut min åsikt! biggrin.gif Fast inte det där om Ernst.... har inte funderat på om hans byggen varit fusk. När jag tittar på såna där program tar jag dom bara som rena inspirationskällor - eller avskräckande exempel så jag vet vad jag inte vill ha!

Jag har tittat på rätt mycket av Ernsts byggande, och antagligen "fuskar" de väl på så sätt att någon annan gör själva grovjobbet. Och jag tycker att de är dåliga på att informera om när man borde använda personlig skyddsutrustning.
Naturligtvis kunde jag istället avstå från att titta, men jag brukar irritera mig över att det (för mig) alltid framstår att Ernst ska göra så orginella/unika skapelser som möjligt, liksom snobbigt typ alltså. Det kunde väl vara mer "husmanskost" över det hela istället.... unsure.gif
Ralf
Att det blir läckor i folks badrum har väl för sjutton inte med Martin Timell att göra. Han har så vitt jag kan bedöma inte gjort några felaktigareparationer.

host host host
I avsnittet där han kaklade om ett badrum så hoppade han över de jobbiga bitarna (hur man fixar till djupare eldosor tex) och de viktiga bitarna, hur man får det tätt kring golvbrunnen. Gör man fel där så får man ett vattenskada. Försäkringsbolagen ger lägre ersättningar om det som orskar skadan ej är fackmässigt utfört.

För övrigt så var det nog lite mkt hokuspokus med trädklippningen...
Siri
Missar tyvärr lätt Gröna rum på grund av sen arbetstid. sad.gif
Är det någon som har i huvudet när det går i repris?
*Felix matte*
CITAT (Siri @ 21-03-2004, 09:55)
Missar tyvärr lätt Gröna rum på grund av sen arbetstid. sad.gif
Är det någon som har i huvudet när det går i repris?

TV1 22 mars kl. 16.30 Textad repris
TeliaNet
det var en hel del kritik som skrevs.
jag sk göra en omröstning, i småprat, över vad forummedlemmarna tycker är det bästa programmet.
vilka har vi nu? blink.gif
äntligen hemma.
gröna rum.
min trädgård.
sommartorpet.
vänligen rösta...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon