Fru JD
[attachment=69256:ogr_s1.bmp][attachment=69257:ogr_s2.bmp][attachment=69258:ogr_
s3.bmp]
ingrids
Jag hade gärna försökt hjälpa men bilderna blir väldigt små när klickar på dem så jag ser inte alls vad det är ...
Maj-Elén
De två första ser ut som någon form av Campanula men den tredje, vet ej. Håller med ingrids att bilderna är pyttesmå.
Fru JD
Okej, det krånglade när jag skulle lägga upp bilderna och jag vet inte om jag gjorde på rätt sätt. Vad synd att de blev så små så att de knappt syns.... Jag ska göra ett försök till.

Jag gissade också på Campanula på bild 2 o 3.
Gåsis
Kan den sista vara en våradonis kanske, adonis vernalis? Isf blommar den med gula blommor.

/Åsa
Monarda
Tänkte på Nunneört när jag såg bild nr 3.
AnniiPannii
CITAT (Fru JD @ 16-04-2012, 12:37) *
[attachment=69256:ogr_s1.bmp][attachment=69257:ogr_s2.bmp][attachment=69258:ogr_
s3.bmp]

'Bild nummer tre tycker jag ser ut som skott av vild hallon.. Är nämligen invaderad själv.
Anna-Karin Lundberg
Bild 3, kan det vara fänrikshjärta? Alltså inte alls ogräs utan en perenn (om man nu vill ha den där den växer, annars är det väl ogräs).
kheta09
CITAT (Fru JD @ 16-04-2012, 12:37) *
s3.bmp]

Hej, den tredje bilden ser ut som fänrikshjärta. Såg att det var någon mer som gissat på det. Vänta med att rensa bort det så kanske gåtan löser sig av sig självt. :0)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon