ingaröbo
Har haft denna pelargon i ca 10 år men har inte något namn på den, det finns ju flera som ser likadana ut. Är det nån här som vet vilken det är? Den brukar bli stor och väldigt fin varje sommar, en favvo!
Det är några andra pelargoner i en zinkbalja bak i bilden.

[attachment=69272:brokigpelargon_800.jpg]
Peztis
Kan det vara en Platinum?
ingaröbo
Platinum är det inte, det vet jag, för jag har även den här hemma. Hoppas på fler förslag och helst rätt svar yes.gif
smuleborg
Kan inte hjälpa dig, men pellagonsällskapet kanske kan? Om du är medlem. Lite snålt. Jag är inte medlem.
olublanseflor
Den heter Caroline Schmidt, synonym med Wilhelm Langguth, synonym med Röd Herrgård. Framtagen i Tyskland före 1990.Gå gärna in på min hemsida www.monicaliljaingelmark.se och titta på alla mina bilder av pelargoner.
kheta09
CITAT (ingaröbo @ 17-04-2012, 00:29) *
Har haft denna pelargon i ca 10 år men har inte något namn på den, det finns ju flera som ser likadana ut. Är det nån här som vet vilken det är? Den brukar bli stor och väldigt fin varje sommar, en favvo!
Det är några andra pelargoner i en zinkbalja bak i bilden.

[attachment=69272:brokigpelargon_800.jpg]

Som en tidigare talare sa....det är en Röd Herrgårdspelargon. Den finns i rosa också. Fin tycker jag! :0))
kikki
Hvilken vakker plante du viser,nydelig og såå stor!!
Fjortispower
Så stor och fin! Jag har en rosa som är mycket mindre, i för sig är den en stickling fortfarande. Men den lär kunna bli lika stor som din hoppas jag coolgleam.gif
ingaröbo
Röd Herrgårdspelargon tycker jag är ett jättefint namn.
ingaröbo
HJÄÄLP igen confused.gif

Kollade efter foton på min brokiga och upptäcker att Röd herrgård har DUBBLA blommor. Min brokiga hr ENKLA blommor som är riktigt knallröda.
Så nu vet jag inte längre vad jag ska tro rolleyes.gif

Fler tips behövs NU.
Eva i Skåne
Flower of spring har enkla röda.
[attachment=69359:Flower_o...ussioner.JPG]
ingaröbo
CITAT (Eva i Skåne @ 19-04-2012, 14:34) *
Flower of spring har enkla röda.
[attachment=69359:Flower_o...ussioner.JPG]

Men se där ja tummenupp.gif
Flower of spring verkar stämma med min planta. Finns det inga fler med liknande blomma o färg så borde det vara den. TACK!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon