Full version: Vilken växt?
febey
Hej
Är det någon som kan hjälpa mig med vad den här växten heter? Jag har varit borta ett tag och tydligen tyckte den inte om min växtvakt särskilt mycket. Tror ni att den fortfarnade går att rädda? Skall man ta bort de vissna bladen och kommer det att kunna växa ut nya blad? Jorden verkar ha varit fuktig ett längre tag. På en av stammarna finns det fortfarnade några livfulla blad kvar.
Tacksam för all hjälp

Bild 1

Bild 2

*Stintan*
Kan inte se bilderna!
febey
Tack att du påpekade det, vi gör ett nytt försök.

P1010911_kopia.jpg

P1010913_kopia.jpg

*Stintan*
Har ingen aning om vad det är för växt du har men jag tycker att det ser ut som om den vattnats väldigt oregelbundet alternativt fått för mycket vatten och även att den brännts av solen. Vissna blad kan du ta bort, dom blir aldrig bra igen, låt den också torka upp. En omplantering kanske den skulle behöva också.
mojan
Den liknar en Benjaminfikus men den ser "konstig" ut nedtill. confused.gif
Ett antal stammar nedstuckna i jorden. Hade den rötter och var Ok när du reste bort? g.gif
febey
Den såg ut att må rätt ok när jag åkte även om jag tror att den inte gillade vintern jättemycket. Jag var precis i en blombutik och såg till min förvåning en liknande växt så jag tror det skulle kunna vara nån form av kastanjeväxt. Dom var rätt lika men jag har försökt googlat lite men hittar inte så mycket. Vågar man plantera om eller riskerar man att det blir värre om man gör det? Om den bränts i solen skall man ställa den i lite mer skugga? Men vårsolen är kanske inte så stark än.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon