Är ny här på forumet. Ser att det finns fler äldre trådar om Trädgårdsprogram men ingen som passar riktigt.
Har nyligen fått upp ögonen för det här med växter. Skaffat en del böcker. Har väl alltid varit intresserad av djur och natur men just trädgårdsdelen har jag inte tyckt vart så jätteroligt innan. Vi hade en hyffsad trädgård när jag växte upp men det var mest bara det tråkiga som man fick hjälpa till med som plocka maskrosor, rensa ogräs och så denna för***ade gräsklippningen inte undra på att annat än trädgård vart mer intressant.
Nu har jag och sambon lägenheten full med olika orkideer och pelargoner och allt jag vet inte vad... (Min sambo älskar blommor) NU har vi hela balkongen full med spänner för potatisodling och alla sorters sallad m.m
Vi har kollat en hel del på trädgårdsprogram det senaste så som Trädgårdstoppen, året i trädgården, Trädgårdsonsdag och något mer.
Trädgårdsonsdag gillade vi absolut inte! Kanske mest för att det programmet faktiskt vore perfekt för oss om det bara var bra och handlade om trädgård! Det är lika givande om man vill lära sig om trädgård som att kolla en fotbollsmatch på konstgräs.
Så min fråga är: Finns det något trädgårdsprogram där det handlar om att göra en ny trädgård. Om anläggning planering. Jordtyper. Lösningar på diverse problem vilka växter som mår bäst osv.
Tänk er att man kanske i framtiden skulle köpa något mer lantligt eller liknande för att kunna göra en fin trädgård med uteplats, kanske en damm. Hönor. Lite odling för självförsörjning. Finns det något sådan program? Gammalt eller nytt spelar ingen roll.