batski
Hej allihop!

Jag är tillbaka.. I höstas hamnade jag som ni kanske minns i en del oändliga och för mig ibland rätt jobbiga diskussioner här på forumet. Det i kombination med att jag har gått genom svåra tider gjorde att jag inte orkade hänga här på rätt länge. Men nu kommer våren och ljuset så jag kände att ville komma tillbaka (har velat det ett tag men inte orkat förrän nu). Jag gör det dock med viss försiktighet.. Jag är ganska känslig för hårda toner, påhopp och nedlåtande kommentarer och minns fortfarande hur kasst jag mådde pga det sist, så jag ska försöka hålla mig till växtprat. Det känns trist men jag måste tänka på min emotionella hälsa. Så om ni tycker jag har förändrats och är lite tystlåten numera så är det därför.

Hoppas det är bra med er och era växter! I år ska jag försöka mig på att odla lite kryddor på balkongen. Var på Nordiska Trädgårdar i söndags och köpte lite olika ekologiska frön; koriander, persilja, thai sötbasilika och mitsuba (japansk persilja). Nu måste jag skaffa behållare att odla dem i och inreda balkongen på lämpligt sätt.
malcolm
Kul att du är tillbaka batski! tummenupp.gif
batski
CITAT (malcolm @ 17-04-2012, 13:53) *
Kul att du är tillbaka batski! tummenupp.gif

Tack! biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
Säger samma sak kul att du är tillbaka, smiley_small_hug.gif
Gossen Ruda
Välkommen tillbaka. Vill du ha lugn och ro så undvik att skriva i trådarna om Japansk flickpop, men jag tror att de är de enda som är minerade just nu. biggrin.gif Läsa går bra.
malcolm
Drar vidare... är heller ingen bra tråd om man vill slippa se bråk och den har för länge sedan halkat av spåret.
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 17-04-2012, 14:18) *
Drar vidare... är heller ingen bra tråd om man vill slippa se bråk och den har för länge sedan halkat av spåret.

Jo, låt oss lämna den åt sitt öde och koncentrera oss i flickpopstråden.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 17-04-2012, 14:19) *

Det borde ni gjort för flera dagar sen sad.gif
malcolm
CITAT (Gossen Ruda @ 17-04-2012, 14:19) *

Precis, hoppas vi slipper dumma kommentarer bara.
merlin68
Härligt att du är tillbaka batski smiley_small_hug.gif
batski
Tack alla biggrin.gif

Och tack för varningen om Japansk flickpop-tråden och Drar vidare... tummenupp.gif
Eva i Skåne
Välkommen tillbaka Batski smiley_small_hug.gif
batski
CITAT (Eva i Skåne @ 17-04-2012, 16:01) *
Välkommen tillbaka Batski smiley_small_hug.gif

biggrin.gif
Huggorm
Vilka diskussioner var det som var igång i höstas? Var det alla de där politiktrådarna, Juholt, sjukförsäkringar och allt det där?
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 17-04-2012, 16:16) *
Vilka diskussioner var det som var igång i höstas? Var det alla de där politiktrådarna, Juholt, sjukförsäkringar och allt det där?

Det var nog mer amnesty, djurens rätt, köttlobby m.m. TS syftade till. Ämnen där det lätt kan hetta till m.a.o.
Huggorm
Aha, då förstår jag
Peztis
Välkommen tillbaka, batski!
Och vill du må bra så är trädgårdsdelen till största delen lugn. Håll dig till den sidan och undvik Småprat så blir det säkert jättebra!
batski
CITAT (Peztis @ 17-04-2012, 16:37) *
Välkommen tillbaka, batski!
Och vill du må bra så är trädgårdsdelen till största delen lugn. Håll dig till den sidan och undvik Småprat så blir det säkert jättebra!

tummenupp.gif
Blomstertanten
Välkommen tillbaks! smiley_small_hug.gif
batski
CITAT (Blomstertanten @ 17-04-2012, 17:12) *
Välkommen tillbaks! smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif på dig med biggrin.gif
cic
man blir ju onekligen väldigt nyfiken på den däringa japanska flicktråden.. tongue.gif
Gossen Ruda
CITAT (cic @ 17-04-2012, 17:51) *
man blir ju onekligen väldigt nyfiken på den däringa japanska flicktråden.. tongue.gif

Varsågod och titta in, man BEHÖVER inte skriva något. biggrin.gif Varning dock för vakthundarna, vi biter direkt och skäller efteråt. laugh.gif
batski

Hahaha tongue.gif
Biggan_
Välkommen tillbaka!

Kul att se dej också igen cic!
malcolm

Bara att titta in men jag varnar för korta kjolar och bara ben samt enormt myckat energi och vackra bruna ögon. giggle.gif
mamamaggan
Välkommen tillbaka !

Skönt att du trots allt orkar komma tillbaka.
batski
Tack Biggan_ och mamamaggan biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Bennys trädgård @ 17-04-2012, 23:20) *
Nu tror jag nog du glömde det viktigaste av allt vad den tråden handlar om: japansk POP av tjejer i olika åldrar. Det är alltså inte bara japanska flickor, men om det är det du är ute efter kanske du ska söka dig till ett annat forum...
wink.gif

confused.gif Tror du inte Cic kan läsa?
*Stintan*
CITAT (Bennys trädgård @ 17-04-2012, 23:44) *
Lika trevlig och på gott humör som alltid märker jag... smile.gif
Men för att svara på din fråga: Man läser väl det man vill att det ska stå... rolleyes.gif

Återigen... man bör läsa det som står...inte det man vill att det ska stå. smile.gif
malcolm
ehum... var det inte sån´t här batski ville slippa...?
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 18-04-2012, 06:31) *

Huvet på spiken.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 18-04-2012, 06:31) *

Vore det inte bättre att du vilade ögonen istället för att fylla på överallt confused.gif
silos
Du är hjärtligt välkommen tillbaka batski! smiley_small_hug.gif
batski
CITAT (silos @ 18-04-2012, 10:19) *
Du är hjärtligt välkommen tillbaka batski! smiley_small_hug.gif

Tack silos biggrin.gif smiley_small_hug.gif
Natur liv
Välkommen tillbaka Batski! Ibland behövs en paus från forum, men man kan alltid komma igen. För mig är det bra att du kommit igen och lyfter blicken till balkongodling ... det intresserar mig med, även om min balkong är helt tom på växtlighet för tillfället.
batski
CITAT (Natur liv @ 18-04-2012, 11:03) *
Välkommen tillbaka Batski! Ibland behövs en paus från forum, men man kan alltid komma igen. För mig är det bra att du kommit igen och lyfter blicken till balkongodling ... det intresserar mig med, även om min balkong är helt tom på växtlighet för tillfället.

Tack! biggrin.gif

Ja än så länge är det för kallt, så jag har inte börjat än. Är fortfarande på planeringsstadiet tongue.gif I år ska jag försöka mig på lite kryddor och ätbara blommor, men även lite annat. Där det är som skuggigast blir det nog lite ormbunkar och mossa. Min balkong är inte så stor och relativt skuggig, så jag får se vad jag hittar på.
malcolm
trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon