CITAT (batski @ 18-04-2012, 14:17)

Låter bra! Ser fram emot att se den utvecklas till en stor och vacker planta

Min kommer att stå inne året om, men då antar jag att det gäller att vattna väldigt sällen under den mörka årstiden. Det har funkat riktigt bra med mina C. ovata iaf.
Trist att din dog. Om du vill kan du få en stickling av mig sen när min har blivit större.
Det är lite svårare med denna tycker jag imed att det är mer som en ört (örtartad inte ört som man äter) och blir aldrig som en buske/träd med tjocka stammar. Den tål inte att torka ut för länge då vissnar den av det. Och den tål inte för mycket vatten då ruttnar den jätte snabbt och lätt. Men den tål inte lika mycket torka som ovata.
Jag vet inte om min dog, eller om jag gav bort den men tror att den dog. Tack för erbjudandet

men jag har rensat väldigt mycket bland växterna och har nu bara växter från specifikt område.
CITAT (batski @ 18-04-2012, 21:33)

Jag måste bara skryta lite

Sitter här och tittar på min nya lilla crassula. Jag tycker den är så fin

Så vacker fast den bara är en liten planta. Jag är fett nöjd

Hoppas den trivs här fast den egentligen skulle behöva lite mer sol än vad jag vet att den får. Det verkar funka ändå för Crassula ovata-plantorna. Men å andra sidan skulle ovata kunna vara mer anspråkslösa.. Aja jag hoppas det går för jag gillar verkligen färgerna

Klart du ska skryta, dom är väldigt vackra och lätt skötta (förutom vattningen på vintern).
Den är inte alls solkrävande så sett som ovata är (även om den trivs även i sol). Min trivdes bra på östsidan både i fönster och ute. Nåt år har den även stått vänt mot nordöst utan att må dåligt och växt lika bra som annars.