Trädgårdsmåstaren
Vintern gick hårt åt mina sköldbräken, som jag planterade i somras. Jag läste nyligen att de skulle vintertäckas, men det visste jag inte då. De flesta av de vackra bladen är vissna och bruna. Det ser visserligen ut som att det kommen lite nytt i bladrosetten. Är det någon som vet om de kan komma igen i sommar? Och hur ska jag egentligen täcka dem, utan att tynga ned dem i fall de nu återhämtar sig?
Bengt i Särö
CITAT (Trädgårdsmåstaren @ 18-04-2012, 09:34) *
Vintern gick hårt åt mina sköldbräken, som jag planterade i somras. Jag läste nyligen att de skulle vintertäckas, men det visste jag inte då. De flesta av de vackra bladen är vissna och bruna. Det ser visserligen ut som att det kommen lite nytt i bladrosetten. Är det någon som vet om de kan komma igen i sommar? Och hur ska jag egentligen täcka dem, utan att tynga ned dem i fall de nu återhämtar sig?

Hej Trädgårdsmåstaren.

Jag tror inte att Sköldbräken har tagit någon skada,du bor ju i zon 2,låt de gamla löven ligga kvar och ta det med ro
Trädgårdsmåstaren
Okej, tack! :-) Rätt bra råd faktiskt till en nybliven trädgårdsmåstare, som lätt blir ängslig över allt hon inte kan (än). ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon