nilla
Hej!

Jag blev så sugen på två av rosorna som finns med i AoT:s senaste erbjudande. Dom kommer från Flora Linnea. Nån som vet hur dom brukar levereras? Barrotade gissar jag, eller vad tror ni? - har inte beställt rosor på postorder förr.
..Är lite skraj för det där med barrotade rosor, fast det kanske inte är så svårt att plantera som det verkar?

Det är "Gislaine de Feligonde" och "Westerland" som fått mej på fall smile.gif

Gunilla
Ti bee
Jo, de kom barrrotade från Flora Linnea. Köpte just en Ghislaine de Feligonde från dem bl a.
Planteringen tyckte jag var relativt lätt, du får nog med planteringsråd, det fick jag.

Mm Ghislaine ser så läcker ut!! wub.gif
kerstin z5-6
barrotat är inte svårt -sätt dem i en hink med lervälling och plantera dem så fort som möjligt sen smile.gif
smile.gif
nilla
Tack ska ni ha! Precis den lilla övertalande knuff jag behöver - svårfrestad är jag inte när det gäller rosor smile.gif
... och det låter ju inte allt för knepigt med planteringen.

Gunilla
nilla
Japp - en ros blev det på mässan.
Hur länge klarar dom sej i förpackningen? Jag fick rådet att plantera genast men tjälen gär marken ogrävbar ett tag till. Kan jag vänta några veckor med lervällingsbade och plantering eller ska jag ställa den i lervälling direkt? Ute eller svalt inne?

Gunilla
kerstin z5-6
Jag skulle krukodla den i svalt ljust utrymme ,djup kruka , vanlig jord-till dess tjälen släppt -vattenbad omedelbart -Ut ur förpackningen genast ! smile.gif
Ställ kruka i tex garage eller på balkong o täck med ngt under natten ... biggrin.gif
MRLINDELL
Fick ni vad ni beställde? Vilket fusk ... sleep.gif

Jag fick bara katalogen, vilket gjorde mig ännu mera intresserade av de där rosorna som inte fanns (slut för alltid verkade det).
kerstin z5-6
jag köpte rosor på mässan med smile.gif bland annat Balsgårds Irma" laugh.gif
Kajsa
Den lär vi nog bli nöjda med, grävde ner min Irma i höstas. Köpte dessa rosor på mässan Morden Centennial, Winnipegs Parks, Belle De Crecy och Blanc Double De Coubert hade förbeställt till mässan. Bara att hämta av Flora Linnea. Och i lördags kväll grävde jag ner dom.
kerstin z5-6
Excellenta val alla -dem kommer du att gilla smile.gif
nilla
Tack Kerstin - kruka får det bli snarast!

CITAT
vilket gjorde mig ännu mera intresserade av de där rosorna som inte fanns

Och vilka är det? Blir nyfiken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon