batski
Någon som har tips på var i Stockholm jag kan hitta relativt stora gammaldags-style terracotta-krukor och urnor till balkongen till humana priser? Bra om de tål frost förstås tongue.gif

Lite som de här Inte nödvändigtvis likadana men ni förstår säkert vilken stil jag är ute efter.

De här var fina men Umeå är lite väl långt att åka för några krukor tongue.gif
batski
Ingen alls? Jag antar att de inte är så inne just nu, men jag gillar verkligen den stilen.
kerstinh
Just terrakottakrukor har jag inte hittat stora än, men annars har jag lyckats fynda några stora keramikkrukor till väldigt humana priser i olika second hand-butiker. Men det gäller att vara snabb, för de är populära som du säger. Den största krukan hittade jag på Erikshjälpen där jag hade tur som var där precis när de rullade ut en vagn med stora krukor. :-)
batski
CITAT (kerstinh @ 24-04-2012, 10:58) *
Just terrakottakrukor har jag inte hittat stora än, men annars har jag lyckats fynda några stora keramikkrukor till väldigt humana priser i olika second hand-butiker. Men det gäller att vara snabb, för de är populära som du säger. Den största krukan hittade jag på Erikshjälpen där jag hade tur som var där precis när de rullade ut en vagn med stora krukor. :-)

Haha, bra timing 000.gif Tack för tipset! Kan förresten även tänka mig trä.
Carex
http://www.medelhavstorget.se/index.html
Där finns stora fina krukor. Kolla på terrakotta "light" plastkrukor som är förvillande lika riktiga.
Annars har jag sett att det finns en relativt stor och ganska billig på IKEA (kolla hemsidan och sök efter terrakotta)
Iren
Hornbach har fina krukor i terracotta, dyrare ju större förstås, men även i plast som ser förvillande lika ut som "riktiga" :-)

Lycka till!
batski
Tack båda! Jag har löst det genom att köpa en stor svart kub i svart lättbetong som jag hittade på Bauhaus. Hittade inga tillräckligt stora fina terracotta-krukor och plast är inte så bra när vinterkylan kommer.

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men jag ville komma igång med balkongen innan det blev för sent i år med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon