Börjar få lite beslutsångest nu när jag insett att jag inte kommer att få plats med allt som jag hade tänkt mig

Har bestämt mig för att dissa
persiljan eftersom den får rätt djupa rötter och behöver rätt höga kärl. Efter lite googling har jag lärt mig att både
koriander och
sötbasilika blir runt 50cm höga, så jag funderar på att bara sätta upp två lådor istället för tre, plus en på golvet för
mitsuban som bara blir 25cm hög och trivs på skuggigare ställen.
Gräsloken kommer att få bo i en låg och bred kruka. I balkonglådorna framtill funderar jag på att plantera
slingerkrasse som jag hoppas kommer att utvecklas till en liten djungel, men då kommer jag inte kunna ha några andra växter i de lådorna eftersom de skulle drunka under krassen.
Tagetes och
maskros vet jag inte riktigt var jag ska ha. Skulle gärna vilja ha lite blommande växer lite här och var bland kryddväxterna, men både tagetes och maskrosor är för låga för att planteras bland koriandern eller basilikan. Men bland mitsuban funkar nog maskros bra. Längs in i hörnan funderar jag på att ha en större kruka med
bergsbambu 'Bimbo', men det skulle bara funka i fall den inte växer mycket på bredden.
Sen skulle jag gärna vilja ha lite stensöta och mossa nånstans.. Samtidigt måste jag tänka på att mina roomies kanske vill kunna sitta på balkongen också