Jag skulle gärna vilja ta hand om dessa bitar ändå, här växer smultron och lite lingon och ljung, blå viol och lite andra vilda blommor. Våra blåbärsplantor har vi satt nära tallen i rhododendron-jord och några gamla kruk-ljung från utekrukorna har också hamnat där, kändes som de passade in i "barrskogen".
Jag vill gärna att det ska växa och må bra, särskilt smultronen

Kort sagt, hur gör man för att främja "rätt" växtlighet? Ska man slå gräset, i så fall när? Gödning? Kan tänka mig att det blir torrt med tanke på träden, bevattning?
Har även större partier med högt gräs runt uthusen, som hade varit trevligt att få till en äng, eller i alla fall få dit lite blomster. Lupiner brukar ju trivas lite varstans, har ni förslag på andra fina blommor som klarar sig själv? En klassisk äng med prästkragar, vallmo, blåklint och rödklöver vore ju härligt, men jag provade att direktså det vid sommarstugan utan större framgång. Hur får man sånt att trivas och ta sig bland allt gräs? Hur sköter man detta, antar att man måste slå och hålla efter för att inte fel saker ska ta överhanden och det bara blir högt tuvigt gräs med ogräs och nässlor i?